رایان ایر تمامی پروازهای 22 تا 24 آوریل به و از فرودگاه های بروکسل و شارلوا را به دلیل اعتصاب خدمه کابین لغو کرد.

به گزارش RTBF، شرکت Ryanair در بیانیه‌ای مطبوعاتی در شامگاه چهارشنبه تایید کرد که رایان ایر تمام پروازهای خود را به و از شارلوا و بروکسل در 22، 23 و 24 آوریل به دلیل اقدامات برنامه‌ریزی شده اتحادیه‌های کارگری لغو کرده است.

این شرکت هواپیمایی گفت: «همه مشتریان آسیب‌دیده از طریق ایمیل مطلع می‌شوند و از گزینه‌های در دسترس آنها مانند تغییر پرواز یا بازپرداخت مطلع خواهند شد.» پس از اعلام اعتصاب، مدیریت در ایمیلی به کارکنان خود گفت که “از دریافت نکردن پاسخ به پیشنهادات خود ناامید شده است.”

اتحادیه های مسیحی فرانسوی زبان CNE و فلاندری ACV Puls جمعه گذشته اعلام کردند اعضای خدمه کابین رایان ایر که در فرودگاه ملی بروکسل در Zaventem و فرودگاه شارلوای جنوبی بروکسل کار می کنند، از 22 تا 24 آوریل اعتصاب سه روزه انجام خواهند داد.

انگیزه این اقدام مذاکرات پیرامون یک قرارداد جمعی جدید در مورد دستمزد و پاداش برای خدمه کابین بود که هنوز به توافقی منتهی نشده است. تلاش نهایی برای میانجیگری بین نمایندگان کارکنان و مدیریت شرکت ارزان قیمت ایرلندی در جمعه گذشته به راه حل های مورد انتظار منجر نشد.

مسافرانی که حق بازپرداخت یا غرامت دارند

اوا دی بلیکر (Open Vld) وزیر امور خارجه در امور حمایت از مصرف کننده، روز چهارشنبه حقوق مشتریان رایان ایر را در صورت اعتصاب یادآوری کرد.

او گفت که دارندگان بلیت پرواز کنسل شده رایان ایر حق دارند پرواز جایگزین یا بازپرداخت و غرامت دریافت کنند. به گفته وزیر، مصرف کنندگانی که هیچ پرواز جایگزینی برای آنها برنامه ریزی نشده بود، بسته به مسافت پرواز، مستحق بازپرداخت و غرامت 250، 400 یا 600 یورویی بودند.

برای دی بلیکر، در چارچوب این اعتصاب، شرکت هواپیمایی رایان ایر نمی توانست برای اجتناب از تعهدات خود به فورس ماژور استناد کند.

وی گفت: مسافرانی که با تاخیر بیش از سه ساعت به مقصد نهایی خود می رسند نیز مستحق دریافت غرامت خواهند بود.

در بلندمدت، De Bleeker می‌خواهد درخواست غرامت برای پروازهای لغو شده را برای مصرف‌کنندگان آسان‌تر کند. یک فروشگاه تک توقفی برای مصرف کنندگان در نظر گرفته شده است که باید در اوایل سال 2023 فعال شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *