رویداد موسیقی دو روزه برون مرزی بین بروکسل و لیل به مناسبت روز اروپا

هشتمین دوره جشن موسیقایی Liveurope روز اروپا در 12 و 13 می با یک رویداد ویژه فرامرزی بین بروکسل و لیل برگزار می شود.

این سازمان اعلام کرد که مکان های موسیقی زنده Ancienne Belgique و L’Aéronef در فرانسه در حال پیوستن به نیروهای خود برای سازماندهی مجموعه ای از کنسرت ها، بحث ها و فرصت های شبکه ای برای تجلیل از ارزش ها و فرهنگ های مشترک اروپایی هستند.

الیز فامگیا، هماهنگ‌کننده کل Liveurope، گفت: «روز اروپا به‌عنوان یک تعطیلات عمومی که صلح و وحدت را جشن می‌گیرد، اهمیت تازه‌ای در زمینه ژئوپلیتیک کنونی پیدا می‌کند.

به همین دلیل برای ما مهم‌تر بود که یک بار دیگر این تاریخ را جشن بگیریم و آنچه ما را به عنوان اروپایی‌ها متحد می‌کند جشن بگیریم: فرهنگ‌های مشترکی که اساس اتحادیه اروپا هستند.»

این رویداد در 12 می در بروکسل آغاز می شود و در 13th در لیل به پایان می رسد. در Ancienne Belgique با یک کوکتل افتتاحیه با میزبانی مشترک گروه دوستی خلاقان فرهنگی، یک ائتلاف فراحزبی در پارلمان اروپا آغاز می شود و سپس اجراهای موسیقی اجرا می شود.

در روز دوم و پایانی گروه‌های کاری بسته و اجرای موسیقی اضافی برگزار می‌شود.

“تجلیل از ارزش های مشترک”

این سازمان در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: «در این دوران پرآشوبی که اروپا با آن مواجه است، این رویداد فرصتی برای تجلیل از ارزش‌های مشترک اروپایی از طریق موسیقی خواهد بود.

“به خصوص پس از نزدیک به دو سال تعطیلی بخش موسیقی زنده، این لحظه ای است که باید گرد هم آمده و همکاری فرهنگی اروپا را در کانون توجه قرار دهیم.”

در دو شب کنسرت، منتخبی از اجراهای امیدوارکننده از سراسر قاره، از جمله گروه روانگردان-الکترونیکی ترکی LALALAR (TR)، خواننده و ترانه سرا بلژیکی و برنده جایزه Music Moves Europe، مسکرم میس، و گروه متال سایکدلیک فرانسوی SLIFT که در کنار آن می نوازند. نوازنده مشهور ساکس اتین ژومت (زامبی زامبی).

این رویداد همچنین دارای مجموعه ای از جلسات و بحث ها با هدف حرفه ای های موسیقی، از جمله نمایندگان 21 سالن عضو Liveurope است.

این مبادلات حول محور موضوعات فوری برای این بخش، مانند برابری جنسیتی، پایداری، و بهبودی از همه‌گیری خواهد بود.

این ابتکار با سرمایه مشترک برنامه اروپای خلاق اتحادیه اروپا و تایید رسمی ریاست فرانسه شورای اتحادیه اروپا و گروه دوستی پدیدآورندگان فرهنگی، یک ائتلاف فراحزبی متشکل از 26 عضو پارلمان اروپا است. از شش گروه سیاسی مختلف و 14 کشور مختلف.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *