رویه جدید ارزشیابی معلمان: دولت در مواجهه با نارضایتی معلمان تصمیم گرفته است که برخی از بالاست ها را کنار بگذارد.

دولت فدراسیون والونیا-بروکسل در مواجهه با نارضایتی جهان آموزگار که دوباره روز پنجشنبه در خیابان‌های لیژ ابراز شد، تصمیم گرفته است تا در تلاش برای بازگرداندن صلح اجتماعی، برخی از بالاست‌ها را رها کند. طی یک جلسه اضطراری که در لیژ با اتحادیه‌ها سازماندهی شد، مدیر اجرایی FWB به ویژه پیشنهاد کرد که لازم‌الاجرا شدن رویه جدید ارزیابی معلمان را به مدت یک سال به تعویق بیاندازد، که در مرکز بررسی‌های بسیاری برای ماه‌ها قرار داشت.

این اصلاح که هنوز در مرحله مقدماتی است، معمولاً باید در ژانویه 2023 به اجرا درآید. بنابراین در بهترین حالت تا سال 2024 به تعویق می‌افتد تا بحث‌های آغاز شده در مورد محتوای متن ادامه یابد و به بلوغ برسد. از جنبه های مختلف»، بر اساس گفته های دولت.

“مسئله تقویت جنبه های مثبت بخش اصلی سیستم خواهد بود که باید امکان همراهی و حمایت بهتر معلمان را، به ویژه در آغاز کارشان، برای در نظر گرفتن ویژگی های آموزشی حرفه خود و در نظر گرفتن آنها فراهم کند. حقوق کارکنان را تضمین می کند. در صورتی که یک روش ارزیابی آغاز شود، دومی اصرار دارد.

یکی دیگر از نقاط کانونی خشم معلمان: حجم مؤثر کلاس ها و معافیت های فراوانی که امروزه اجازه می دهد از سقف قانونی تعداد دانش آموزان در هر کلاس فراتر رود.

در مورد این موضوع، دولت پیشنهاد می‌کند که به سرعت بحث‌ها را به منظور “تنظیم بهتر مکانیسم اعطای انحرافات به منظور اطمینان از انطباق با چارچوب قانونی” آغاز کند. اقدامات بتن باید حداکثر تا ژوئن 2023 پیدا شود.

در نهایت، مجری نیز مجموعه‌ای از پیشنهادها را برای کاهش بار اضافی ناشی از توسعه برنامه‌های مدیریتی، یکی از ابزارهای جدید اداره مدارس ارائه شده توسط پیمان تعالی، تدوین می‌کند.

در اینجا بحث این است که از چند هفته آینده یک کار بین مدیریت آموزش و پرورش و عوامل مدرسه آغاز شود تا از فشار بر هدایت‌ها و تیم‌های آموزشی کاسته شود و حجم کاری پیرامون این برنامه‌های مدیریتی محدود شود. .

در نهایت، هدف این مشاوره اطمینان از این است که ساعات کار مشترک برنامه ریزی شده برای معلمان در انحصار جلسات پیرامون برنامه های مدیریتی قرار نگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *