رکورد قبوض انرژی در ماه آوریل در فلاندر، اما Eneco انتظار دارد قیمت های کمتری برای ماه های آینده داشته باشد

به گفته این شرکت، رکورد قیمت‌هایی که در ماه آوریل در فلاندر به ثبت رسید، تصویر کمی از بازار را نشان می‌دهد. به نوبه خود، Test Achats معتقد است که برق و گاز طبیعی برای یک درآمد متوسط ​​غیرقابل تحمل شده اند. بر اساس ارقام تنظیم کننده انرژی فلاندری Vreg که در روز سه شنبه منتشر شد، قبوض برق و گاز یک خانواده متوسط ​​فلاندری که در ماه آوریل یک قرارداد متغیر منعقد کردند، در این ماه به بالاترین حد خود رسید. اثرات کاهش مالیات بر ارزش افزوده که دولت در ماه مارس تصمیم گرفت تا آوریل به هیچ وجه کاهش یافت.

به گفته پیتر ورلیندن، رئیس خرید انرژی در انکو بلژیک، بازار شماره سه در فلاندر، تصویر تا حدودی تحریف شده است. “قیمت‌های آوریل برای Vreg آنچه را که در ماه مارس در بازار اتفاق افتاد را در نظر می‌گیرد. در آن زمان به دلیل وضعیت اوکراین، قیمت‌های تاریخی بالایی وجود داشت. اما در این بین بیشتر استرس مربوط به اوکراین از بازار خارج شد.”

با فرا رسیدن ماه‌های گرم‌تر و در نتیجه تولید بیشتر انرژی‌های تجدیدپذیر، Eneco انتظار دارد قیمت‌ها در ماه‌های آینده کاهش یابد. “برای ماه آوریل، ما در حال حاضر شاهد هستیم که قیمت روزانه برق و گاز طبیعی (که تامین کنندگان برای تعیین قیمت قرارداد خود استفاده می کنند) 30 درصد کمتر از ماه مارس است. البته اگر این روند ادامه پیدا کند.»

با این حال، ما احتمالاً نباید به قیمت هایی مانند قیمت های 2019 یا 2020 برگردیم، این تامین کننده انرژی پیش بینی می کند. برای سال های 2023 و 2024، ما در حال حاضر شاهد افزایش قیمت ها در بازارها هستیم. قیمت ها احتمالاً در پاییز امسال دوباره افزایش خواهند یافت. بازار نگران است که این بحران انرژی برای مدتی ادامه یابد.”

به نوبه خود، Test Achats را مورد انتقاد قرار می دهد، قبوض انرژی برای تعداد زیادی از مصرف کنندگان غیرقابل استطاعت است. عرضه‌کنندگان قبلاً از افزایش تعداد صورت‌حساب‌های پرداخت نشده از سوی خانوارهایی که دیگر قادر به پرداخت قبوض خود نیستند، گزارش کرده‌اند.

بنابراین Test Achats یک تغییر مالیات واقعی در انرژی را توصیه می کند، که در آن صورت حساب های خانگی به موارد ضروری کاهش می یابد: الکترون ها و حمل و نقل آنها. سازمان مصرف کننده می پرسد: «هزینه های مدیریتی که جایی در لایحه ندارد، باید حذف شود و به گونه ای دیگر تامین مالی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *