زلنسکی از مارین لوپن دعوت می کند تا اشتباهات خود را در مورد روسیه بپذیرد: “اگر او بفهمد که اشتباه کرده است، روابط ما ممکن است تغییر کند.”

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز پنجشنبه از مارین لوپن، نامزد ریاست‌جمهوری فرانسه که متهم به نزدیکی به روسیه است، دعوت کرد تا اعتراف کند که “اشتباهی مرتکب شده” و مایل است روابط خود را با رئیس‌جمهور فرانسه، نامزد انتخاباتی، امانوئل ماکرون نیز “از دست ندهد”. رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه ای از راه دور از کیو به BFMTV گفت: “اگر نامزد متوجه شود که اشتباه کرده است، (..) روابط ما ممکن است تغییر کند.”

اما، رئیس دولت اوکراین افزود: «من متقاعد نشده‌ام که امروز این حق را دارم که بر آنچه در کشور شما اتفاق می‌افتد تأثیر بگذارم».

مارین لوپن و امانوئل مکرون، نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در روز یکشنبه، قرار است عصر چهارشنبه در جریان یک مناظره تلویزیونی با یکدیگر روبرو شوند.

آقای زلنسکی دوباره گفت: «منظورم این است که البته من با امانوئل ماکرون روابط دارم و نمی‌خواهم آنها را از دست بدهم.

مارین لوپن در ژانویه 2017 پس از دفاع از الحاق کریمه – منطقه ای از اوکراین – به روسیه در سال 2014 که توسط جامعه بین المللی غیرقانونی تلقی شد، از حضور در اوکراین محروم شد.

کاندیدای RN تهاجم مسکو به اوکراین را محکوم کرد، اما او دوباره چهارشنبه گذشته برای “نزدیکی استراتژیک بین ناتو و روسیه” پس از پایان جنگ درخواست کرد.

این نامزد راست افراطی در جریان انتخابات ریاست جمهوری 2017 مورد استقبال ولادیمیر پوتین قرار گرفته بود و حزب او همچنان به بازپرداخت وام 9 میلیون یورویی به طلبکار مرتبط با سربازان سابق روسیه ادامه می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *