زلنسکی می‌گوید از مکرون دعوت کرده به اوکراین برود تا وجود یک «نسل‌کشی» را ببیند: «او می‌آید و متوجه می‌شود».

رئیس جمهور زلنسکی در مصاحبه ای با شبکه آمریکایی سی ان ان که روز جمعه انجام شد و روز یکشنبه پخش شد، گفت: در مورد امانوئل، من با او صحبت کردم. وی افزود: «من فکر می‌کنم که او می‌خواهد اطمینان حاصل کند که روسیه وارد گفت‌وگو می‌شود»، برای توضیح درباره امتناع رهبر فرانسه از محکوم کردن «نسل‌کشی» در اوکراین، برخلاف جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده.

رئیس جمهور اوکراین در ابتدا این امتناع را در روز چهارشنبه “بسیار آسیب زا” ارزیابی کرد.

ولودیمیر زلنسکی به CNN گفت: “من به او گفتم که می‌خواهم بفهمد که این یک جنگ نیست، این چیزی جز نسل‌کشی نیست. از او دعوت کردم که هر وقت فرصتی پیدا کرد، بیاید.” او می آید و می بیند و من مطمئن هستم که خواهد فهمید.

امانوئل ماکرون، در میانه مبارزات انتخاباتی خود برای انتخاب مجدد در انتخابات ریاست جمهوری یکشنبه آینده فرانسه، روز پنجشنبه توضیح داد که کلمه “نسل کشی” به نظر او باید “توسط حقوقدانان باشد، نه توسط سیاستمداران” و “ورود به “تشدید شفاهی” “کمک به اوکراین” بود.

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد، همچنین گفت که می‌خواهد جو بایدن به اوکراین بیاید.

او گفت: «فکر می‌کنم او بیاید»، «اما تصمیم با او است، البته بستگی به وضعیت امنیتی دارد.» اما من فکر می کنم که او رهبر ایالات متحده است و برای آن باید بیاید و ببیند.»

دیمیترو کوله‌با، رئیس دیپلماسی اوکراین در مصاحبه‌ای با یکی دیگر از شبکه‌های آمریکایی، سی‌بی‌اس، که روز یکشنبه نیز پخش شد، افزود: خوشحال می‌شویم که او را در کشورمان ببینیم و این پیام حمایتی مهمی برای ما خواهد بود.

به گفته وی، “دیدار شخصی بین دو رئیس جمهور، بایدن و زلنسکی، همچنین می تواند راه را برای انتقال جدید تسلیحات آمریکایی به اوکراین و گفتگو در مورد راه حل سیاسی احتمالی این مناقشه هموار کند.”

دولت ایالات متحده در حال بررسی فرستادن نماینده ای به کی یف است، اما کاخ سفید فعلاً سفر پرخطر شخص رئیس جمهور را رد کرده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *