زمانی که یک هواپیمای بی خطر باعث تخلیه ساختمان کنگره در واشنگتن می شود

“تخلیه کنگره ایالات متحده”: هشدار نگران کننده در مورد یک تهدید هوایی بالقوه که در حدود ساعت 6:30 بعد از ظهر (22:30 به وقت گرینویچ) صادر شده بود، کمتر از 20 دقیقه بعد لغو شد.

پلیس، که تخلیه را با “نگرانی احتیاطی” توجیه کرد، قول داد “اطلاعات بیشتری در آینده ارائه شود”. با گذشت بیش از دو ساعت از هشدار اولیه، هنوز دلیل رسمی ارائه نکرده بودند.

اما به نظر می رسد یک مشکل ارتباطی ساده و شرم آور علت هشدار نادرست باشد.

در واقع، تهدید گزارش شده در واقع فقط چتربازان ارتش ایالات متحده بودند که از هواپیما برای شرکت در یک نمایش قبل از بازی در استادیوم بیس بال، واقع در کمتر از 2 کیلومتری ساختمان کنگره، به زمین افتاده بودند.

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «این واقعیت که سازمان هوانوردی ایالات متحده ظاهراً به پلیس کنگره در مورد پرواز برنامه‌ریزی شده در ورزشگاه ناسیونالز اطلاع نداده است، ظالمانه و غیرقابل توجیه است.»

وی با اشاره به هجوم به ساختمان کنگره در ادامه داد: وحشت غیرضروری ناشی از این سهل انگاری آشکار به ویژه برای مقامات منتخب، کارکنان و کارمندان نهادی که هنوز از ضربه ترومای حمله به محل کار خود در 6 ژانویه زخمی هستند، آسیب دیده است. اوایل سال 2021 توسط حامیان دونالد ترامپ.

“بسیار پر استرس”

اگرچه کوتاه بود، اما این هشدار بلافاصله توسط رسانه های آمریکایی به اشتراک گذاشته شد، در کشوری که هنوز عمیقاً با خاطره حملات 11 سپتامبر 2001 مشخص شده است – طی آن هواپیماهای خلبانان القاعده به برج های مرکز تجارت جهانی در نیویورک سقوط کردند. و ساختمان پنتاگون در واشنگتن.

تعداد افراد حاضر در محوطه کنگره در روز چهارشنبه احتمالاً محدود بود زیرا مجلس سنا و مجلس نمایندگان در جلسه نبودند.

ترزا لگر فرناندز منتخب در توییتر نوشت: «ما به تازگی یک ربع ساعت بسیار پر استرس را پشت سر گذاشتیم، اما خوشحالیم که همه سالم و سلامت هستند.

به گفته رایان نوبلز، خبرنگار سی ان ان، که می گوید او در میان کسانی بود که تخلیه شدند، “برای 15 دقیقه خوب، بسیار دیوانه کننده بود.”

او در توییتر خود نوشت: زنگ‌های هشدار بلند و شدید بود و پلیس کاپیتول سخت تلاش می‌کرد تا همه را بیرون کند.

دو گردشگر سوئیسی که از منطقه اطراف ساختمان کاپیتول بازدید می کردند، توضیح دادند که خود را در برابر “افسران پلیس که می گفتند ما باید از ساختمان دور شویم” را دیدند.

یکی از آنها به خبرگزاری فرانسه گفت: “آنها موانع امنیتی را پشت سر ما بستند.” و افزود که ماموران توضیحی ارائه نکرده اند.

ساختمان کنگره، نماد دموکراسی آمریکا، از زمان نفوذ به زور، در 6 ژانویه 2021، حامیان دونالد ترامپ که برای محکوم کردن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری که جو بایدن دموکرات را به قدرت رساند، به شدت محافظت می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *