زمان گل در بروکسل به سوررئالیسم بلژیکی ادای احترام می کند: اینجا تاون هال نیست!

بروکسل موقعیت خود را به عنوان پایتخت گل اروپا با Flowertime تأیید می کند به دلیل فضل Grand Place در بروکسل از 11 تا 15 اوت.

پنجمین دوره رویداد دوسالانه که با فرش معروف جهانی گل جایگزین شده است، از 23 تیم هنرمندان گل دعوت می کند تا به سوررئالیسم بلژیکی ادای احترام کنند.

آنها قرار است 15 اتاق را در تالار شهر تغییر دهند تا از استادان بزرگ جنبش هنری که در قرن بیستم در بلژیک شکوفا شد، قدردانی کنند.

از سالن ورودی گرفته تا راهروها، اتاق‌های ملاقات و پذیرایی، نمایش‌های خوشبو و رنگارنگی با هدف الهام بخشیدن به تخیل بازدیدکنندگان ایجاد می‌کنند. برای سال 2023، دفتر شهردار و اتاق شورای موقت به برنامه سفر اضافه شده است.

این تورهای 45 دقیقه ای همچنین فرصتی برای بازدید از فضای داخلی تالار شهر گوتیک است که به همراه میدان بزرگ، یکی از میراث جهانی یونسکو است.

معماران منظر بین‌المللی و هنرمندان گل از بروکسل، والونیا، فلاندر و فرانسه، پرتغال، اوکراین و اندونزی و سایر کشورها، این نمایش‌ها را خلق می‌کنند.

موضوع هنری بخشی از مراسم بزرگداشت شهر از 125 سالگرد رنه ماگریت، هنرمند بلژیکی است که یکی از چهره‌های برجسته جنبش سوررئالیستی بصری بود. بروکسل نقش مهمی در موفقیت جهانی آن داشت.

تاون هال نمادین دستخوش تحولی خیره کننده خواهد شد. هر گوشه و کنار این شگفت‌انگیز معماری با چیدمان‌های گل‌های نفیس و خلاقیت‌های گیاه‌شناسی آراسته می‌شود و آن را به یک دسته گل فوق‌العاده و بزرگ تبدیل می‌کند که هم پیر و هم جوان را مجذوب خود می‌کند.» بروکسل که به طور مشترک دوسالانه را با Floralien سازماندهی می کند.

مدیر هنری و مدیر کل Floraliën، Pieter Toebaert، توضیح داد که گل‌فروشان مرزهای طراحی گل را جابجا می‌کنند.

سوررئالیسم یک جنبش هنری است که به خاطر تصاویر غیرمعمول، رویایی و ترکیب عناصر مختلف به شیوه‌های شگفت‌انگیز و گاه حتی گیج‌کننده‌ای شناخته می‌شود. گلفروشان این مفهوم را در خلاقیت های گل خود به کار برده اند و فضایی گیرا و مسحورکننده ایجاد کرده اند.”

زمان گلدهی

دیگر رویدادهای گل در شهر

دو رویداد دیگر با موضوع گیاه شناسی در همان دوره زمانی که Flowertime برگزار می شود. نسخه سوم بروکسل در بلوم یک مسیر گل رایگان است که بازدیدکنندگان را از 1 تا 15 آگوست به گشت و گذار در خیابان های اطراف Grand Place می برد. این شامل یک نصب در حیاط داخلی تالار شهر است که به ماگریت ادای احترام می کند.

در طول زمان گل، دسترسی به برج تالار شهر و تماشای منظره پانورامای 360 درجه از شهر نیز امکان پذیر است. یک پلکان مارپیچ 200 پله ای از حیاط ساختمان منتهی می شود. این تجربه به صورت جداگانه یا به صورت بلیت ترکیبی با Flowertime در دسترس است.

زمان گلدهی
11-15 مرداد
جمعه 14:00 الی 18:00; شنبه – سه شنبه 10:00 الی 19:00
12 یورو در سایت؛ 10 یورو پیش پرداخت
Flowertime + View Tower تجربه: 18 یورو در محل. 16 یورو پیش پرداخت

عکس ها: (تصویر اصلی) Flowertime 2023; نسخه های قبلی Flowertime ©Wim Vanmaele و Stéphane Brassart; ©Wim Vanmaele و Anne Guns

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *