زنگ‌های آبی وحشی هالربوس برای آخر هفته عید پاک شکوفا می‌شوند

برای چند هفته زودگذر هر بهار، هالربوس در حومه بروکسل به فرش گلی بنفش تبدیل می‌شود.

پس از دو سال کاهش دسترسی به دلیل همه‌گیری، آژانس طبیعت که جنگل محبوب را اداره می‌کند، از گردشگران برای تماشای این منظره دیدنی استقبال می‌کند.

فرش آبی گل‌دار جنگلی مملو از گل‌های ظریف و معطر است، منظره‌ای زودگذر که تخیل گردشگران و مردم محلی را به خود جذب می‌کند. شکوفه های سالانه یک پدیده باستانی است که نماد شادی بهار است.

در طول فصل کوتاه گل‌دهی، رنگ زنگ‌های آبی زمانی که در جوان‌ترین و تازه‌ترین حالت خود هستند، از آبی تیره پررنگ، به آبی ملایم‌تر و تقریباً کم‌رنگ‌تر تغییر می‌کند که شروع به محو شدن می‌کنند. با گرم شدن دما، افزایش شاخ و برگ جنگل به تدریج نور را برای همه گیاهان و گل های زیر محدود می کند.

برای محافظت از شکوفه‌های شکننده، از بازدیدکنندگان خواسته می‌شود در مسیرهای جنگلی بمانند و به داخل جنگل سرگردان نشوند. امسال یک مدار پیاده روی اضافی ایجاد شده است و نقشه ها در دسترس هستند.

از دیگر نقاط دیدنی این جنگل می توان به درختان سکویا و شقایق های چوبی اشاره کرد.

اگرچه امکانات پارکینگ در این سایت وجود دارد، بازدیدکنندگان تشویق می‌شوند از خدمات قطار به ایستگاه هاله استفاده کنند و از اتوبوس رایگان استفاده کنند. همچنین امکان کرایه دوچرخه به صورت رایگان در ایستگاه وجود دارد.

مکان‌های جایگزین در بلژیک برای لذت بردن از زنگ آبی این آخر هفته، جنگل‌های Ghlin و Silly در استان Hainaut یا Musiekbos، Brakelbos یا Kluisbos در فلاندر هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *