سامی مهدی می خواهد بلژیک را به «سیلیکون ولی» اروپا تبدیل کند

به گزارش RTBF، سامی مهدی، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه از تعداد “استعدادهای خارجی” که برای کار و تحصیل در بلژیک می آیند استقبال کرد و افزود که امیدوار است حفظ استعدادهای بین المللی در این کشور سرانجام بلژیک را به کشور بلژیک تبدیل کند. «سیلیکون ولی اروپا».

مهدی در بازدید از شرکت تاکدا در Lessines، نتایج مجوز واحد خود برای سیاست کارگران خارجی را که به طور فزاینده ای محبوب می شود، برجسته کرد. تعداد اولین مجوزهای منحصر به فرد صادر شده توسط اداره مهاجرت به درخواست یک کارفرما در سال 2021 به 5124 افزایش یافت. قبل از بحران بهداشتی، این تعداد کمی کمتر از 4000 بود.

مهدی گفت: با توجه به محدودیت‌های زیاد سفر در سال‌های 2020 و 2021 و دشواری اقامت در بلژیک از یک کشور دور، افزایش سال گذشته بسیار چشمگیر است. هند، ترکیه و مراکش سه ملیتی هستند که مجوزهای ترکیبی برای آنها در سال 2021 صادر شده است. برای چهار ماه اول سال 2022، 2740 مجوز منحصر به فرد اول قبلاً توسط اداره مهاجرت صادر شده است. در صورت تداوم این افزایش شدید، تا پایان سال بیش از 8 هزار مجوز صادر خواهد شد.

به گفته وزیر امور خارجه، «سال پژوهشی» برای دانشجویان کشورهای غیر اتحادیه اروپا نیز به ثمر نشسته است. این معیار به دانشجویان این امکان را می دهد که پس از پایان تحصیلات خود، بتوانند به مدت 12 ماه دیگر در بلژیک اقامت داشته باشند تا به دنبال کار یا ایجاد یک تجارت در اینجا باشند. در گذشته، پایان تحصیل اغلب به معنای خروج از بلژیک و از دست دادن استعدادها بود. نه ماه پس از معرفی این اقدام، تقریباً هزار فارغ التحصیل (957) قبلاً برای بهره مندی از آن برای یافتن شغل در بلژیک ثبت نام کرده اند.

مهدی گفت: «بلژیک باید کمی شبیه دره سیلیکون اروپا شود، جایی که باهوش‌ترین ذهن‌ها از سراسر جهان می‌خواهند برای کار یا تحصیل به اینجا بیایند. برای برنده شدن در رقابت بین‌المللی استعدادیابی، باید اجرا کنیم. یک سیاست جذاب برای اطمینان از اینکه بهترین استعدادها بلژیک را انتخاب می کنند و نه کشور دیگری.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *