سوفی ویلمس معاون نخست‌وزیر بلژیک به دلیل سلامتی همسرش مرخصی می‌گیرد

سوفی ویلمس (MR) معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه فعلی بلژیک به دلیل سلامتی همسرش که از سرطان تهاجمی مغز رنج می برد، مرخصی می گیرد.

RTBF گزارش می دهد که این یک مرخصی است، نه یک استعفا، و این اعلامیه با موجی از حمایت از سوی دیگر بازیگران سیاسی همراه شد که ویلمس را به عنوان “زنی استثنایی” با نشان دادن “شجاعت و احترام” ستایش کردند.

در یک بیانیه مطبوعاتی که در پی اعلام ویلمس ارسال شد، نخست وزیر الکساندر دی کرو تایید کرد که مایل است “به طور موقت صلاحیت های خود را تفویض کند” اما تاکید کرد که “او در این دوره به طور رسمی وزیر و معاون نخست وزیر باقی خواهد ماند”.

غیبت باعث توزیع جدیدی از صلاحیت های وزیر در داخل دولت فدرال خواهد شد. قرار است د کرو به طور موقت صلاحیت هایی را در زمینه روابط خارجی و امور اروپا به عهده بگیرد.

دیوید کلارینوال (MR)، وزیر مشاغل آزاد، صنایع کوچک و متوسط ​​و کشاورزی، اصلاحات نهادی و نوسازی دموکراتیک، به طور موقت مسئولیت تجارت خارجی را بر عهده خواهد گرفت. او همچنین جایگزین ویلمس در کابینه خواهد شد.

متیو میشل (MR)، وزیر امور خارجه در امور دیجیتالی سازی، ساده سازی اداری، حفاظت از حریم خصوصی و آژانس ساختمان، مسئول نهادهای فرهنگی فدرال خواهد بود.

دی کرو گفت: “وزیر ویلمس رسماً در این دوره عضو دولت فدرال خواهد ماند.” او به صراحت اعلام کرده است که می خواهد در این مدت کوتاه هیچ حق الزحمه ای دریافت نکند. انتقال موقت صلاحیت ها در یک فرمان سلطنتی رسمیت می یابد.

پیام های پشتیبانی

«افکار من امروز با سوفی، شوهرش کریستوفر و فرزندانشان است. این به افتخار سوفی است که صریحاً تصمیم گرفته است در کنار همسرش بماند و برای فرزندانش حضور داشته باشد. انتخاب او بیشترین احترام را به همراه دارد. در مصیبتی مانند این، این همسر است که حرف اول را می زند. برای سوفی، کریستوفر و فرزندانشان آرزوی شجاعت و قدرت دارم.»

برخی دیگر از جمله ژرژ لوئیس بوشز، رئیس جمهور MR، از نخست وزیر سابق حمایت کرده اند. او در توییتر گفت: «سوفی ویلمس یک زن استثنایی برای کشور ما و برای MR است.

او همچنین یک همسر و یک مادر است که به همان اندازه استثنایی است. بدون شک این دوران سختی است. سوفی و ​​کریستوفر می توانند روی حمایت کل خانواده لیبرال حساب کنند. سیاست می تواند دنیای خشنی باشد، اما از برخوردهای استثنایی نیز تشکیل شده است. سوفی یکی از آنهاست و دوستی و حمایت من از او بی حد و حصر است. او یک مبارز است. به دعوا ادامه دادن!”

عکس: © Belga/Virginie Dufour

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *