شاهزاده اندرو عنوان افتخاری شهر یورک را از دست داد

پس از رای وحدت رویه توسط مقامات منتخب محلی، دومین پسر ملکه الیزابت دوم، که عنوان دوک شهر در شمال انگلستان را یدک می کشد، از “آزادی شهر یورک” سلب شد.

این عنوان که قبلاً با کارکردهای مهم همراه بود، اما امروزه فقط ارزش افتخاری خود را حفظ کرده است، در سال 1987 به او اعطا شد.

قدمت آن به سال 1272 برمی گردد، اما در اوایل زمان آنگلوساکسون ها به آن اشاره می شود. “آزادگان” به ویژه در کنترل تجارت و مدیریت حقوق چرا نقش داشتند.

شاهزاده اندرو، 62 ساله، در ژانویه از هر گونه نقش رسمی محروم شد و پس از اینکه ویرجینیا گیفر آمریکایی او را متهم به تجاوز جنسی در سال 2001، زمانی که تحت نفوذ جفری اپستین، سرمایه دار فقید آمریکایی بود، دیگر نمی تواند از عنوان اعلیحضرت سلطنتی استفاده کند.

او به لطف یک توافق محرمانه از دادرسی مدنی که علیه او در دادگاه های آمریکایی مطرح شده بود، دست برداشت.

پیش از رای گیری، گوئن سوینبرن، ساکن محلی، شاهزاده اندرو را “ننگ” خواند و گفت که او باید در شهر شخص غیر ارثی اعلام شود و حتی عنوان دوک خود را از دست بدهد.

وی خاطرنشان کرد: ملکه ما تقریباً از تمام عناوین و مسئولیت هایش سلب کرده است، به جز عنوان دوک که این شهر را آلوده می کند.

مارک وارترز، منتخب مستقل مستقل، قبل از رای گیری تاکید کرد که سلب عنوان افتخاری که توسط شهر به او اعطا شده است، “یک سیگنال قوی” را ارسال می کند.

در میان ساکنان مصاحبه شده با خبرگزاری فرانسه، پیتر رابینسون، یک بازنشسته 65 ساله، شاهزاده اندرو را “منبع شرمساری یورک” می داند. اگر برخی مانند جان نیل 61 ساله در توافقنامه مالی منعقد شده با متهم خود «اعتراف به گناه» را می بینند، برخی دیگر مانند دلیلا پینفولد به این نکته اشاره می کنند که «مشکل» این است که «این n اثبات نشده است».

شاهزاده اندرو در 29 مارس در کلیسای وست مینستر، بر روی بازوی مادرش الیزابت دوم، در مراسم ادای احترام به شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه، که در اوایل آوریل 2021 در سن 99 سالگی درگذشت، در ملاء عام ظاهر شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *