شرایط کاری “بد تا بسیار بد” در اقتصاد پلت فرم

این پلتفرم‌ها غذای خود را تحویل می‌دهند، اما به پیدا کردن یک لوله‌کش یا پرستار کودک نیز کمک می‌کنند. پنج پلتفرم فعال در بلژیک به عنوان بخشی از Fairwork، یک پروژه تحقیقاتی بین‌المللی که پلتفرم‌های ۲۸ کشور را مورد بررسی قرار می‌دهد، مورد بررسی قرار گرفتند: تحویل‌دهندگان غذا، Deliveroo و Takeaway، Ring Twice که همه چیز را از پشتیبانی فناوری اطلاعات گرفته تا آرایشگر و پلت‌فرم‌های مراقبت Yoopies و Top Help را در اختیار شما قرار می‌دهد. که کمک های خانگی، مراقبت از کودکان و غیره را ارائه می دهد.

افرادی که در اقتصاد پلت فرم به سرعت در حال گسترش کار می کنند به ندرت وضعیت شغلی مشخصی دارند. از سال 2018، قانون همتا به همتا بلژیک، این شرکت‌ها را از پرداخت‌های تامین اجتماعی معاف می‌کند و تا سال گذشته از رژیم مالیاتی مطلوب‌تری برخوردار بودند، اما کارگران اغلب نمی‌توانند شرایط کاری تضمین شده توسط قانون برای کارمندان در مشاغل سنتی را بانک کنند.

جامعه شناس Valeria Pulignano توضیح داد که تنها دو پلتفرم حداقل دستمزد را پس از کسر هزینه ها تضمین می کنند، در حالی که فقط Takeaway می تواند ثابت کند که محافظت در برابر خطرات حرفه ای را فراهم می کند.

هیچ پلتفرمی در بلژیک وجود ندارد که با اصل نمایندگی منصفانه مطابقت داشته باشد. کارگران هیچ کانال نهادی ندارند که از طریق آن بر تصمیماتی که بر آنها تأثیر می گذارد تأثیر بگذارند.

قرارداد کار جدیدی در ماه فوریه در بلژیک به امضا رسید، اما محققان می گویند که واقعاً مشکلات را حل نکرده است. پیک های Deliveroo حتی شرکت را به دادگاه بردند، اما برخلاف چندین کشور دیگر، قاضی در اینجا به نفع آنها رای نداد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *