طوفان فکری برای کمک به تصمیم گیری در مورد آینده بلژیک

دولت فدرال مشتاق شنیدن ایده‌ها و نظرات بلژیکی‌ها در رابطه با موضوعات مهمی است که می‌تواند در هر گونه اصلاحات آینده ایالت بلژیک نقش داشته باشد. سازمان‌های اجتماعی، دنیای دانشگاهی و مقامات محلی همگی این فرصت را خواهند داشت تا در یک دوره شش هفته‌ای نظر خود را بیان کنند. ساختار دولت آینده ما چگونه باید باشد؟ چه کسی باید چه مسئولیتی داشته باشد و شهروندان چه نقشی را می خواهند ایفا کنند؟ اینها از جمله سوالاتی است که مطرح می شود.

دولت فدرال امیدوار است که تا پایان این مجلس در سال 2014 مقدمات لازم را برای اصلاحات بیشتر ایالتی فراهم کند. معاملات سیاسی تنها پس از انتخابات بعدی انجام خواهد شد. رایزنی حاضر علاوه بر مذاکرات سیاسی است که باید انجام شود.

ایده جمع آوری ایده ها، توصیه ها و پیشنهادات از شهروندان و سایر گروه ها در طول یک طوفان فکری ملی است. هدف باید این باشد که این ایده‌ها و پیشنهادها به دید ما از آینده کشورمان کمک کند.» وزیر کشور ورلیندن می‌گوید.

سوالات باز در وب سایت eenlandvoordetoekomst.be (کشوری برای آینده) پست شده است. سؤالات عبارتند از: آیا ما به منطقه ای شدن بیشتر یا کمتر نیاز داریم؟ کدام دولت در صورت بروز بحران حرف آخر را می زند؟ بودجه احزاب سیاسی چگونه باید تامین شود؟ و چگونه می توان به تشکیل دولت سرعت بخشید؟

همچنین پرسش‌ها بر این موضوع است که انتخابات چه زمانی باید برگزار شود، آیا باید نظام آرای ترجیحی را حفظ کنیم و حوزه‌های انتخابیه چگونه باید سازماندهی شوند؟

از یافته های مشاوره برای تهیه گزارش استفاده خواهد شد. اعضای هیأت برای نشستن در پانل های شهروندان برای مناظره با نمایندگان مجلس از طریق قرعه کشی انتخاب می شوند.

حزب اپوزیسیون فدرال N-VA (ناسیونالیست فلاندری) می گوید که کل عملیات هدر دادن پول است. ساندر لونز، قانونگذار N-VA، خاطرنشان می کند: “کل تمرین 2.1 میلیون یورو هزینه دارد و دولت می گوید که نتیجه آن به نتیجه نمی رسد.” “چرا کسی باید شرکت کند؟”

آقای لونز همچنین متاسف است که موضوعاتی که موضوع توافقنامه ائتلاف کنونی را تشکیل می دهند در این رایزنی مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *