طوفان های بیشتری در بعدازظهر جمعه در راه است

برام وربروگن، کارشناس هواشناسی VRT می گوید، علاوه بر سیل محلی، وزش باد شدید نیز می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. KMI در ابتدا یک هشدار آب و هوای کد زرد برای طوفان صادر کرده بود. با این حال، این از ساعت 2 بعد از ظهر به Code Orange در لیمبورگ، بروکسل، استان نامور و برابانت فلاندری و والون ارتقا یافته است.

طی ساعات آینده جبهه ای با بارش شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید و تگرگ از جنوب غرب تا شمال شرق کشور را فرا می گیرد. هوا تا غروب آرام خواهد شد.

برام وربروگن به VRT News گفت: “احتمالاً تقریباً همه جا باران خواهد بارید، اما مدل پیش بینی آب و هوا بیشترین بارش را در مناطق مرکزی و شرقی پیش بینی می کند. ما در مورد مقادیر بیش از 30 یا 40 لیتر در متر مربع صحبت می کنیم. می تواند منجر به سیل محلی شود و ممکن است خسارت باد وجود داشته باشد.

خط تلفن 1722 برای کسانی که به کمک غیر فوری مرتبط با طوفان از سازمان آتش نشانی نیاز دارند (به عنوان مثال برای مقابله با درختان افتاده یا زیرزمین های سیل زده) فعال شده است.

در ابتدا یک هشدار آب و هوای کد نارنجی فقط برای استان های لیژ و لوکزامبورگ اعمال می شد. با این حال، پس از مشورت با همتایان خود در هلند و فرانسه، KMI اکنون تصمیم گرفته است تا هشدار کد نارنجی را به 4 استان دیگر و همچنین منطقه پایتخت بروکسل گسترش دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *