عروسک خیمه شب بازی! سرگرمی برای تمام خانواده در جشنواره بین المللی خیمه شب بازی

جشنواره بین‌المللی ماریونت عروسکی (JEM) برای ششمین دوره خود با 30 نمایش از 12 کشور در پنج آخر هفته از 7 می تا 6 ژوئن به بروکسل بازمی‌گردد.

سایه، کاغذ، رشته یا میله، عروسک ها نه تنها کودکان را با داستان های کلاسیک مانند پینوکیو (یک بار به زبان انگلیسی و یک بار به زبان اسلوونیایی اجرا شده) به علاوه قطعات تجربی مانند داشتن یا نداشتن، اجرای ترکیبی از هلند شامل اشیاء روی میز همراه با موسیقی و حرکت.

دو مورد اضافه شده در لحظه آخر به برنامه وجود دارد. شرکت عروسکی اوکراینی There’s Three برای ارائه این نمایش تعاملی به بروکسل سفر کرده است اردک کوچولو. درآمد حاصل از دو اجرای آن به نفع اتحادیه بین المللی عروسک در اوکراین خواهد بود. و دو نمایش رایگان کره ای در آخر هفته جشنواره اجرا می شود.

بسیاری از نمایش ها به زبان انگلیسی هستند، اگرچه برخی بدون دیالوگ هستند و برخی دیگر به زبان های چک، فرانسوی، ایتالیایی و اسلوونیایی اجرا می شوند. مدیر جشنواره دیمیتری ژگنیو به مخاطبان اطمینان می دهد که کودکان می توانند نمایش ها را بدون توجه به زبان دنبال کنند.

بوگل نوز

همچنین فرصتی برای کشف تخیلی دیگر از اشیاء وجود دارد، زیرا عروسک و عروسک نه تنها عروسک دستکشی است، بلکه شیوه‌های متفاوتی از تفکر و انجام دادن، بازی با بازیگران و اشیاء است. این فقط عروسک های زهی نیستند، ایده این است که دید مخاطبان، از پیر و جوان را باز کنیم.

بیشتر نمایش‌ها در تئاتر رویال دو پروشه اجرا می‌شوند، که از سال 1929 نمایش عروسکی را در بروکسل اجرا می‌کند. جاژنیو اضافه می‌کند که از سال 1938 خانه یک موزه بین‌المللی عروسک است و این موزه به بروکسل استاندارد آفرینش معاصر در هنرهای عروسکی اختصاص دارد.

جزایر خانه

و این موزه نقش کوچک خود را در ارتقای روابط دیپلماتیک در اروپایی ایفا کرد که در دهه 1930 از بحران اقتصادی و افراط گرایی سیاسی رنج می برد.

عجیب است که فکر کنیم این موزه از نظر تاریخی آغاز اولین موزه بین المللی عروسکی در قرن بیستم بود. در سال 1938، جنگ رو به افزایش بود و وضعیت مشکل‌آفرینی در اسپانیا وجود داشت، آلمان زیر نظر نازی‌ها بود و موسولینی در ایتالیا قدرت را در دست داشت. با این حال، ایتالیا و آلمان اتفاقا کشورهای بسیار مهمی برای نمایش عروسکی بودند و موزه نمایش عروسک‌های آن کشورها را انتخاب کرد، زیرا آنها ایده صلح و توسعه گفت‌وگو بین فرهنگ‌های مختلف عروسک‌ها را داشتند.

همه نمایش ها برای کودکان از سن چهار یا پنج سالگی مناسب است مگر اینکه خلاف آن ذکر شده باشد.

جشنواره ماریونت جم
7 می تا 6 ژوئن
Le Theatre Royal de Peruchet
Avenue de la Forêt (Ixelles)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *