فرودگاه بروکسل با کارکنان جدید و استراتژی جدید برای تابستان شلوغ آماده می شود

از آنجایی که محدودیت‌های همه گیر باقی مانده در بلژیک در پس‌زمینه محو می‌شود، این کشور به طور آزمایشی برای اولین تابستان «عمدتاً عادی» خود در سال‌های اخیر – از جمله بخش سفر و گردشگری خود – برنامه‌ریزی می‌کند.

فرودگاه بروکسل با یک استراتژی رشد پنج ساله جدید با عنوان SHIFT 2017، با شعار، برای بازگشت سفرهای جهانی آماده می شود. افق‌های وسیع‌تر، جاه‌طلبی‌های پایدار.» این شامل گسترش کارکنان و تقویت موقعیت آن به‌عنوان یک مرکز بزرگ اروپایی، در عین حفظ تمرکز زیست‌محیطی است.

رئیس فرودگاه بروکسل گفت: “ارتباط مردم، مشاغل و جوامع در چشم انداز ما محوری باقی می ماند و ارائه بهترین خدمات ممکن به عنوان یک هاب در قلب هر کاری است که انجام می دهیم، اما هر کاری که انجام می دهیم با تمرکز قوی تر بر پایداری انجام خواهد شد.” مدیر اجرایی آرنو فیست در بیانیه ای افزود که فرودگاه می خواهد “در بخش ما پیشگام باشد”.

De Standaard گزارش می دهد که برنامه های آینده شامل تمرکز بر پروازهای طولانی مدت، به جای تلاش برای جذب پروازهای کوتاه مدت یا خطوط هوایی کم هزینه است. انتظار می‌رود افزایش تعداد پروازهای توریستی در Zaventem افت ساختاری مسافران تجاری را جبران کند. فیست هشدار داد: “من انتظار ندارم که تعداد مسافران تا سال 2024 یا 2025 بهبود یابد.”

افزایش ظرفیت بار، نوسازیه تجهیزات ذخیره سازی

همه‌گیری و محدودیت‌های سفر آن صنعت هوانوردی را تکان داد، اما تقاضا برای محموله‌های هوایی هرگز کاهش پیدا نکرد – در واقع افزایش یافت.

فرودگاه بروکسل به دلیل زیرساخت‌های موجود برای حمل و نقل محصولات دارویی، از جمله امکانات کنترل‌شده دمایی مورد نیاز برای محافظت مناسب از واکسن‌های کووید-۱۹، نقش مهمی در استراتژی‌های واکسیناسیون بسیاری از کشورها داشت.

این فرودگاه مهم ترین مرکز دارویی اروپا در نظر گرفته می شود و در سال گذشته شاهد رشد بی سابقه ای برای بار بوده است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرودگاه بروکسل می‌خواهد این نقش را حتی بیشتر تقویت کند، برای مثال با توسعه بیشتر منطقه بار و تداوم تمرکز بر دیجیتالی‌سازی.

در سال‌های آتی، سرمایه‌گذاری‌های عمده‌ای در توسعه منطقه بار ما از طریق نوسازی و ساختمان‌های جدید برای پاسخگویی به تقاضای بزرگ برای ساختمان‌های لجستیک و ظرفیت ذخیره‌سازی انجام خواهد شد.»

افزایش پرسنل

برای کمک به اهداف توسعه بلندپروازانه خود، فرودگاه همچنین به دنبال افزایش استخدام کارکنان و پر کردن 1200 جای خالی است. در حال حاضر 600 کارمند جدید در یک ماه جذب کرده است.

فرودگاه بروکسل اعلام کرد که انتظار دارد امسال به 80 تا 85 درصد از ظرفیت تابستانی «عادی» برسد. در حال حاضر، حدود 70 درصد از ترافیک قبل از همه‌گیری را تجربه می‌کند و حدود 90 درصد از پروازهای معمولی از سر گرفته شده است.

فیست به خبرگزاری بلگا گفت: “همکاری بین پلتفرم های مختلف کارگری مانند Aviato و Actiris به آرامی پیش می رود، اما ما هنوز باید 640 جای خالی دیگر را پر کنیم.”

پر کردن جای خالی فرودگاه به دلیل بازار کار فشرده در منطقه فلاندری-برابانت و مشکل مداوم در برقراری ارتباط با بازار کار در بروکسل، ممکن است دشوار باشد.

فیست در رابطه با داشتن کارمندان کافی برای پاسخگویی به افزایش تقاضای سفر گفت: «در حال حاضر، انتظار ندارم در تابستان فاجعه ای رخ دهد. او افزود، اما یافتن جابجایی های کافی برای بارگیری و تخلیه هواپیماها در حال حاضر یک “نگرانی اصلی” باقی مانده است.

در حالی که فرودگاه – مانند بسیاری از فرودگاه های دیگر – در طول همه گیری به دلیل کاهش شدید تردد مسافران متحمل خسارات سنگینی شد، امیدوار است در آینده از نظر مالی بهتر عمل کند.

ایجاد منطقه تجاری فرودگاهی

به عنوان بخشی از استراتژی مالی خود، فرودگاه بروکسل به طور فزاینده ای درگیر املاک و مستغلات می شود و هدف آن ایجاد یک منطقه تجاری فرودگاهی است. این شرکت قصد دارد مدل قدیمی فروش املاک اطراف را متوقف کند و در عوض ساختمان‌های داخل و اطراف ساختمان فرودگاه را برای کسب سود توسعه داده و اجاره دهد.

در سال 2019، فرودگاه ساختمان مجاور شرایتون را خریداری کرد. دومین هتل در کنار راهروی ورودی، همراه با ساختمان سوم برای دفاتر همسایه با دفاتری که قبلاً Deloitte، Microsoft و KPMG را در خود جای داده اند، برنامه ریزی شده است.

De Standaard گزارش می دهد که در خدمات باربری Brucargo، واقع در Machelen، فرودگاه همچنین انبارهای قدیمی را خریداری می کند و آنها را به فضاهای لجستیکی مدرن و یکنواخت تبدیل می کند که سپس اجاره می دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *