فرودگاه بروکسل مواد مخدر را در خرگوش های شکلاتی عید پاک پنهان کرده است

مقامات فرودگاه بروکسل سه خرگوش عید پاک را کشف و ضبط کردند و متوجه شدند که این خرگوش ها نه از شکلات بلکه از بلوک جامد ماده مخدر MDMA ساخته شده اند.

فلورانس آنجلیچی، سخنگوی FPS Finance توضیح داد که این بلوک ها برای تبدیل شدن به قرص های اکستازی در نظر گرفته شده بود.

آنجلیچی گفت: «این MDMA خالص بود و 1.8 کیلوگرم وزن داشت.

خرگوش های شکلاتی تقلبی در یک بسته پستی که از یک آدرس جعلی در بلژیک به یک آدرس خصوصی در استرالیا ارسال شده بود، کشف شد. مواد مخدر نابود خواهد شد.»

افسر گمرک کهنه کار پل ملنیر این داروها را با استفاده از طیف سنجی رامان کشف کرد که می تواند مواد را با اثر انگشت شیمیایی آنها در برابر قاعده خرگوش شکلاتی شناسایی کند.

هفته گذشته چندین محصول غیرقانونی دیگر از جمله جعبه ناهار Peppa Pig پیدا شد. در حالی که در نگاه اول عادی به نظر می رسید، بسته بندی آن خیلی سنگین بود که فقط مقوا و پلاستیک باشد. پر از کتامین بود، یک ماده بی حس کننده که به عنوان یک داروی تفریحی استفاده می شود.

کتامین یکی از رایج ترین صادرات غیرقانونی کشف شده در مرکز پستی فرودگاه است.

ماموران گمرک همچنین یک جعبه شیمیدان کوچک – یک بازی کودکانه – که حاوی یک کیسه متامفتامین کریستالی بود، پیدا کردند.

بلژیک که دروازه ای به اروپا برای کوکائین تولید شده در آمریکای لاتین در نظر گرفته می شود، همچنین به مرکزی برای مواد مخدر مصنوعی تولید شده در اروپا و ارسال به سراسر جهان از طریق پست تبدیل شده است.

آنجلیچی گفت: «در سال 2022، ما تقریباً شش تن مواد مخدر را در فرودگاه کشف کردیم.

«این در سراسر جهان در حال پخش است. امروزه، مردم می توانند به صورت آنلاین در «وب تاریک» با چند کلیک سفارش دهند و آن را در خانه خود تحویل دهند.»

کتامین، MDMA و مت آمفتامین در اشیاء روزمره یا در شیشه هایی که برچسب مکمل های ویتامین دارند پنهان شده و از دفاتر پست معمولی ارسال می شوند.

Meuleneire که قرار است تا چند ماه دیگر بازنشسته شود، توضیح داد که چگونه زمان در مقایسه با اوایل کارش تغییر کرده است، زمانی که پیدا کردن تنها 10 گرم حشیش در پاکت یک منبع هیجان برای مأموران گمرک بود.

او امروز گفت که فضای کار در یک ساختمان اداری در قسمت بار فرودگاه بروکسل مملو از بسته ها و کیسه های مشکوک و شیشه های پر از قرص ها و پودرهای غیرقانونی است.

آنتورپ به عنوان بندر اصلی ورود کوکائین از آمریکای لاتین به اروپا در نظر گرفته می شود. مقداری از آن از طریق پست مجدداً به کشورهایی مانند استرالیا صادر می شود و در آنجا با قیمت بیشتری به فروش می رسد.

مقامات گمرک بلژیک می گویند که باندهای ونزوئلا که مواد مخدر به اروپا صادر می کنند، مواد مخدر مصنوعی مانند متامفتامین کریستال را نیز از بلژیک وارد می کنند. این داروها در آزمایشگاه‌هایی در هلند و بلژیک تولید می‌شوند.

آنجلیچی توضیح داد: «قاچاقچیان از قاطرها برای حمل بسته ها و ارسال آنها به سراسر جهان استفاده می کنند.

در فرودگاه بروکسل، یک پلت فرم کامپیوتری بسته ها را بر اساس ویژگی های مشکوک شناخته شده انتخاب می کند. سپس مأموران گمرک شروع به اسکن و در برخی موارد باز کردن آنها کردند.

در میان شگفت‌انگیزترین اکتشافات، میلنیر پرتره‌هایی از مسیح را به یاد می‌آورد که قاب‌هایش پر از مواد مخدر بود، خرس‌های عروسکی پر از قرص و لوله‌های مسی پر از مسکن‌ها.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *