فروشنده عتیقه جات که برنز گرانبها را به قیمت 240 یورو از بلژیک خریداری کرده بود، تحت بازجویی قرار گرفت

هفته گذشته VRT و روزنامه De Tijd در مورد یک سر برنز باستانی گزارش دادند که در سال 1987 از موزه ملی نیجریه به سرقت رفته بود و در بروکسل پیدا شد. تصور می‌شود که این مصنوع توسط مقامات بلژیکی کشف و ضبط شده است، اما به دلیل گم شدن پرونده، هیچ‌کس نمی‌تواند توضیح دهد که دقیقاً چه اتفاقی افتاده است.

با وجود این واقعیت که این سرقت به مقامات بین المللی گزارش شده بود، بلژیک آن را در سال 2007 به حراج گذاشت. خریدار 200 یورو به اضافه 40 یورو مالیات برای یک اثر هنری به ارزش میلیون ها یورو پرداخت کرد. در سال 2017 مالک جدید سعی کرد این ماسک را در لندن بفروشد، اما در آنجا حراج داران به پلیس هشدار دادند. برنز ضبط شد و مقامات بلژیکی با آنها تماس گرفتند. دادستان فلاندر شرقی متعاقباً تحقیقاتی را در مورد دریافت احتمالی کالاهای مسروقه آغاز کرد.

دادستان ها می گویند: «پس از اینکه اینترپل موضوع را در زمان ضبط مجسمه در لندن گزارش داد، شروع شد. «فروشنده بازجویی شده است. تحقیقات امیدوار است کشف کند که آیا او با حسن نیت عمل کرده است یا خیر.

برنز اکنون در لندن است. مقامات نیجریه به دنبال بازگرداندن آن هستند، اما فروشنده بر غرامت به ارزش 60000 یورو اصرار دارد.

جولین ولپر از موزه آفریقا معتقد است که دولت بلژیک باید سرفه کند زیرا این دادستان های بلژیکی بودند که اشتباه کردند.

اما ابتدا تحقیقات جنایی بلژیک باید به نتیجه برسد. ون کوئیکن‌بورن، وزیر دادگستری می‌گوید پرداخت غرامت احتمالی برای این مجسمه می‌تواند موضوع یک پرونده قضایی جداگانه باشد. در نتیجه او نمی تواند مداخله کند. آقای ون کوئیکن‌بورن به پارلمان گفت که کل این موضوع مایه تاسف است و او نتوانسته است ثابت کند که چگونه ممکن است اوضاع تا این حد اشتباه پیش برود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *