“قایق روسی شما را لعنت می کند”: در اوکراین، یک کلکسیونر تمبر

در اداره پست مرکزی در کیف، صدها نفر از اوکراینی‌ها در هر سنی برای دریافت اولین تمبر مستطیلی که قرار بود در یک میلیون نسخه چاپ شود، چندین ساعت در صف ایستادند.

“این قایق بزرگترین آنها بود، حدود 750 میلیون دلار ارزش داشت، آنها همه چیز را روی آن شرط بندی کردند و ما آن را برای آنها نابود کردیم!” از Ioury Kolessan، 22 ساله، که دو ساعت و نیم منتظر ماند تا یک تمبر 30 تخته ای بخرد، خوشحال است.

او می گوید: «این مرحله جدیدی از جنگ است، مرحله پیروزی.

در روز اول درگیری، در یک تبادل رادیویی که در فضای مجازی پخش شد، مرزبانان اوکراینی در جزیره کوچک مار فریاد زدند “لعنتت کن” به کشتی روسی که از آن خواسته بود تسلیم شود.

ضبط این مبادله جهان را به گردش درآورد و به عنوان انگیزه ای برای مقاومت اوکراین عمل کرد، حتی بر روی پلاکاردها در تظاهرات حمایت در خارج از کشور و اکنون روی تمبرها ظاهر شد.

La Poste در اوایل ماه مارس مسابقه ای را برای نشان دادن این قسمت راه اندازی کرده بود.

پس از بیش از 500 ارسال، تصویر بوریس گرو، کاریکاتوریست لویو، که یک سرباز اوکراینی را از پشت روی شن های زرد نشان می دهد که انگشت وسط کشتی روسی را روی پس زمینه آبی نشان می دهد، انتخاب شد.

ایگور اسملیانسکی، مدیر کل پست اوکراین به خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: «وقتی تمبر را طراحی کردیم، از نتیجه این قسمت اطلاعی نداشتیم، اما خوشحالیم.

ستاد کل اوکراین درگیر شد و لباس را برای “واقع گرایی بیشتر” اصلاح کرد.

روزنامه‌نگاران خبرگزاری فرانسه دریافتند که این تمبر در بعدازظهر جمعه در کیف موجود نبوده است.

مدیر کل خدمات پستی توضیح داد: “ما روز دوشنبه بهتر عمل خواهیم کرد، می خواستیم چاپ بیشتری داشته باشیم، اما بمب گذاری دیشب در کیف باعث اختلال در عملکرد کارخانه شد و ما نتوانستیم مقدار برنامه ریزی شده را چاپ کنیم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *