“لحظه تاریخی” در بریتانیا: شاهزاده چارلز جایگزین ملکه الیزابت دوم برای سخنرانی تاج و تخت شد

این شاهزاده چارلز بود که در حالی که سرود «خدا ملکه را نجات بده» به صدا در می‌آمد، با نشان دادن نشانه‌ای جدید از گذار در حال انجام برای سلطنت بریتانیا تحت تأثیر مشکلات بهداشتی حاکم غیر سنی. وارث 73 ساله ولیعهد با لباسی تزئین شده، سپس به نمایندگی از ملکه، سخنرانی برنامه دولت را در افتتاحیه جلسه مجلس قرائت کرد.

او بر تختی نشست که برای همسر در نظر گرفته شده بود، که به طور نمادین کوچکتر از پادشاه بود. همسرش کامیلا 74 ساله و پسر بزرگش شاهزاده ویلیام 39 ساله که برای اولین بار حضور داشتند در کنار او بودند و این دلیل دیگری بر تغییر نسلی است که در حال وقوع است.

تاج را روی یک کوسن قرار دادند.

این تنها سومین بار در 70 سال سلطنت خود است که رئیس دولت 96 ساله این انتصاب رسمی دموکراسی بریتانیا را از دست می دهد. او که باردار بود، در سال‌های 1959 و 1963 غایب بود.

همچنین این اولین بار است که شاهزاده ولز که چندین سال است نماینده او در خارج از کشور بوده و جایگاه رو به رشدی دارد، جایگزین او می شود.

ملکه مدتها امیدوار بود که قبل از اینکه کاخ باکینگهام عصر دوشنبه اعلام کند که “به دلیل “مشکلات حرکتی اپیزودیک” خود، “با اکراه تصمیم گرفته است در سخنرانی از تخت پادشاهی شرکت نکند” شرکت کند.

برای دیلی میل نشان می دهد که ملکه “هنوز واقعاً مسئول است”: “اما اشتباه نکنید، این یک لحظه تاریخی برای تاج است”.

غیبت او سؤالاتی را در مورد شرکت او در اوایل ژوئن در جشن های جشن پلاتینیوم که به مناسبت 70 سال سلطنت او برگزار می شود، ایجاد می کند.

هفته گذشته، ملکه هشدار داد که در مهمانی های باغ سلطنتی تابستان امسال در کاخ باکینگهام شرکت نخواهد کرد. آخرین حضور عمومی او در مراسم یادبود 29 مارس همسر فقیدش شاهزاده فیلیپ بود که سال گذشته در سن 99 سالگی درگذشت.

در سطح سیاسی، این سخنرانی نشان دهنده اراده بوریس جانسون برای احیای مجدد است، چند روز پس از شکست های سنگین در انتخابات محلی.

این سخنرانی با تعهد به “تقویت اقتصاد و کمک به هزینه های زندگی” در مواجهه با افزایش قیمت ها که به خانواده ها ضربه می زند، با میلیون ها بریتانیایی که دیگر سیر نمی شوند، آغاز شد.

این متن شامل اقداماتی است که احتمالاً برای محافظه‌کاران جذابیت دارد، به ویژه قوانینی که برای کاهش تشریفات اداری پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است، که سال گذشته کاملاً مؤثر واقع شد.

دولت همچنین می‌خواهد از «تکنیک‌های چریکی» گروه‌هایی مانند Extinction Rebellion که مورد منفور پایگاهش است، جلوگیری کند، که با مسدود کردن جاده‌ها یا حمل‌ونقل عمومی نشان داد که «به مردم سخت‌کوش آسیب می‌رساند، میلیون‌ها پول عمومی را برای مالیات دهندگان هزینه می‌کند و زندگی را به خطر می‌اندازد. “

برای اینکه بتواند مجرمان خارجی را راحت تر اخراج کند، دولت می خواهد قوانین مربوط به حقوق بشر را اصلاح کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *