“مانیفست بین المللی بروکسل” به پارلمان ارائه شد

حدود 1300 نفر از ساکنان بین المللی بروکسل مانیفست حاوی 22 پیشنهاد سیاستی برای “بروکسل بهتر” تهیه کرده اند و پیش نویس نهایی را به پارلمان منطقه ارائه کرده اند.

این مانیفست نتیجه ابتکار کمیسیونر بروکسل و پاسکال اسمت وزیر امور خارجه شهر است که قصد دارد به مهاجران کمک کند تا از طریق پلتفرمی به نام صدای بروکسل درگیر سیاست شهری شوند.

آلن هاچینسون، کمیسر اروپایی و سازمان های بین المللی بروکسل، گفت: «این اولین بار است که پارلمان منطقه از غیر بلژیکی ها و تازه واردان به این شیوه استقبال می کند.

“مذاکرات نشان داده است که ساکنان بین المللی بروکسل واقعاً به خانه خود اهمیت می دهند و اگر به آنها فرصت دهیم صدای خود را به گوش دیگران برسانیم، چیزهای زیادی برای ارائه دارند.”

یک سوم جمعیت بروکسل را غیر بلژیکی ها تشکیل می دهند

از هر سه نفری که در منطقه پایتخت بروکسل زندگی می کنند، یک نفر تابعیت خارجی دارد. با این وجود، غیر بلژیکی ها مجاز به رای دادن در انتخابات منطقه ای نیستند – پلتفرم صدای بروکسل با هدف ارائه فرصتی جایگزین به آنها برای بیان دیدگاه های خود در مورد سیاست های منطقه ای که تأثیر مستقیم بر زندگی روزمره آنها دارد، می دهد.

پیشنهادات و خواسته های مختلف این مانیفست به شش موضوع تقسیم می شود: حق رای برای ساکنان بین المللی بروکسل، تحرک، دسترسی به خدمات عمومی، فضاهای عمومی، پاکیزگی شهری و تنوع.

براین واتکینز، شهروند بلژیکی انگلیسی الاصل و ساکن بروکسل به مدت هشت سال، گفت: “اکثریت قریب به اتفاق مالیات می پردازند، اینجا کار می کنند، اما در سیاست های منطقه ای حرفی ندارند.”تصویر شده).

این یک شکاف دموکراتیک بین منطقه و جمعیت شهر است. اگر افرادی را که دارای تابعیت دوگانه هستند حذف کنید، در نهایت یک چهارم جمعیت منطقه نمی توانند رای دهند.”

حق رای در انتخابات منطقه ای برای مهاجران یکی از 22 پیشنهاد در مانیفست است. پیشنهاد دیگر تشکیل یک مجمع مشورتی از مهاجران بروکسل است که اسمت از آن حمایت می کند.

اسمت گفت: «اکنون می‌توان آن را در سطح منطقه‌ای اجرا کرد، لازم نیست منتظر باشیم تا دولت فدرال آن را انجام دهد.» وی افزود که ممکن است در چند ماه آینده نوعی کمیته ایجاد شود.

جامعه بین المللی بروکسل “بخش اساسی جامعه”

«مردم بین المللی بروکسل حساب می کنند. آنها بخش اساسی جامعه ما هستند و به اندازه کافی شنیده نمی شوند. صدا دادن به آنها اولین قدم برای ارزش گذاری آنهاست. ما با ارائه خواسته های خود از مانیفست در مجلس، سیگنال مهمی دادیم. این به ما به عنوان سیاستگذار بستگی دارد که توصیه های آنها را اجرا کنیم و با این کسری دموکراتیک مبارزه کنیم.

صدای بروکسل آخرین ابتکاری است که خواستار حق رای برای مهاجران است. گروه 1Bru1vote در سال 2018 کمپینی را برای گسترش حق رای غیر بلژیکی ها به انتخابات منطقه ای راه اندازی کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *