مدیر سابق مهد کودک ماریاکرکه نیز تحت حکم بازداشت قرار گرفت

این کودک شش ماهه در 18 فوریه بر اثر جراحات وارده در مهد کودک جان خود را از دست داد. یک روز قبل، بیمارستان دانشگاه گنت (UZ Gent) به دادستانی عمومی اطلاع داده بود که یک نوزاد با ضربه شدید سر در شرایط نامشخص بستری شده است. نوزاد پس از تماس از مهد کودک ‘t Sloeberhuisje به سرعت به بیمارستان منتقل شده بود.

دادستانی فلاندر شرقی یک پزشک قانونی را منصوب کرده بود و قاضی بازپرس مهد کودک را مهر و موم کرده بود.

تحقیقات به دستگیری سه نفر از مسئولین موسسه منجر شد: مدیر، داوینا و.، پدرش رکسان وی و یک کارمند. دومی توانسته بود از بین برود زیرا در واقعیت ها دخالت نمی کرد. اپراتور با شرایطی آزاد شده بود اما به قتل عمد متهم شد. پدر این مدیر به دلیل صدمه بدنی عمدی منجر به مرگ بدون قصد صادر شده بود.

روز سه شنبه، داوینا وی دوباره در برابر قاضی تحقیق در گنت حاضر شد و حکم بازداشت او صادر شد. دادستانی بدون پرداختن به جزئیات، دستگیری را تایید می کند.

بر اساس کالبد شکافی، کودک مبتلا به سندرم “بچه تکان خورده” بود. روکسان وی، دست داشتن به قربانی را انکار کرد. از گزارش‌های بازرسی مربوط به مهدکودک، از سال 2015، به نظر می‌رسد که والدین، پدر مدیر، که راهنمای مهدکودک بود، به خشونت فیزیکی نسبت به ساکنان کوچک متهم کرده بودند. دخترش اما این اتهامات را رد کرد. داوینا وی مهدکودک را پس از مرگ نوزاد تعطیل کرد و این هفته Kind & Gezin، سازمان مراقبت از کودکان در فلاندر، مجوز موسسه را لغو کرد، زیرا قبلاً آن را به حالت تعلیق درآورده بود.

این پرونده در فلاندر سروصدا به پا کرد. وزیر بهداشت و رفاه فلاندرز، ووتر بیکه، پس از استعفای خود در ماه گذشته، گفت که مرگ نوزاد در مهد کودک “بیشتر از آن که به جهان بیرون اعتراف کند” بر او تأثیر گذاشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *