مطالعه بیمارستانی نمایه‌هایی از کسانی که بیشتر در معرض تصادفات اسکوترهای الکترونیکی هستند ایجاد می‌کند

به گزارش RTL، یک مطالعه جدید روی بیمارانی که به اورژانس بیمارستان CHU Saint-Pierre در بروکسل می‌رسند، مشخصات افرادی را که به احتمال زیاد در تصادفات اسکوتر برقی مجروح می‌شوند، آشکار کرده است.

بر اساس نتایج این مطالعه، در اکثر تصادفات اسکوتر در بروکسل، راننده 30 ساله است – یا در تصادفاتی که بعد از ساعت 18:00 رخ می دهد، کمتر از 25 سال سن دارد، از کلاه ایمنی استفاده نمی کند، تنها فردی است که در تصادف دخیل است. ، و تحت تأثیر الکل در عصر رانندگی می کند.

بر اساس مطالعه ای که بین 1 ژوئن 2019 تا 30 ژوئن 2020 بر روی 170 بیمار بالای 16 سال که از اورژانس بیمارستان رفته بودند، هر دوم بیمار دچار ضایعات جمجمه و صورت خواهد شد.

دکتر پیر یواتو توو، رئیس یک کلینیک جراحی در بخش اورژانس، روز چهارشنبه خواستار استفاده از کلاه ایمنی برای سواران اسکوترهای الکترونیکی شد، تماسی که فشار بیشتری را بر اپراتورها وارد می‌کند تا مسئولیت تهیه آن را بر عهده بگیرند.

دکتر یواتو توو گفت: «بعد از تصادفات اسکوتر، بیماران بیشتری به اورژانس ما می‌رسند. “این یک ماشین موتوری است و یک بازی نیست. داشتن کلاه ایمنی کاملاً ضروری است، اما مشکل بزرگ این است که افرادی که اغلب آنها را اجاره می کنند کلاه ایمنی همراه خود ندارند. سقوط روی یک اسکوتر خطرناک است. کسانی که به آنها اجازه می دهند تا سرعت 100 کیلومتر در ساعت بروند، مجرم هستند.”

تقریباً 84٪ از شرکت کنندگان در مطالعه که تصادف اسکوتر داشتند، تنها کسانی بودند که درگیر بودند، بدون هیچ طرف دیگری. همچنین 11 نفر (5/6 درصد) راننده حامل مسافر بودند، 4 درصد با عابران پیاده برخورد کردند و 5 درصد با ماشین دیگری (خودرو، اسکوتر یا غیره) برخورد کردند. 58 درصد تصادفات بین ساعت 18 تا 7 رخ داده است.

همچنین 75 درصد از بیماران اسکوتر خود را اجاره کرده بودند و اکثر آنها در عصر مجروح شدند. برعکس، 25 درصد از بیماران تصادف خود را با اسکوتر خود، به ویژه در طول رفت و آمد روزانه داشتند.

از 11 نفری که کلاه ایمنی استفاده می کردند، 10 نفر صاحب اسکوترهای خود بودند. در شب، هیچ بیمار از کلاه ایمنی استفاده نمی کرد و تعداد بیمارانی که ضایعات جمجمه و صورت داشتند، بیشتر بود. حدود 30 درصد از افرادی که موافقت کردند در این مطالعه شرکت کنند، تحت تأثیر الکل بودند و 12 درصد قبل از ساعت 18:00 الکل مصرف کرده بودند.

دو سوم بیماران مرد بودند. میانگین سنی قربانیان تصادفات 30 سال است. بعد از ساعت 18:00، 72 درصد بیماران زیر 25 سال سن دارند. حدود 46 درصد از بیماران از ناحیه سر و صورت آسیب دیدند که خطرات قابل توجهی از نظر داشتن عوارض زیبایی و عملکردی پس از آسیب وجود داشت. خوشبختانه در این مطالعه مرگ و میر وجود نداشت، اما یک بیمار مبتلا به هماتوم مغزی – خونریزی در مغز – پس از برخورد با اسکوتر دیگر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد. علاوه بر این، 23 بیمار برای جراحات خود نیاز به جراحی داشتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *