معترضان خشونت جنسی در اوکراین را در مقابل پارلمان اروپا محکوم کردند

به گزارش RTBF، حدود 30 زن روز یکشنبه در اعتراض به خشونت جنسی و تجاوز جنسی که به عنوان سلاح جنگی در اوکراین استفاده می شود، در مقابل پارلمان اروپا شرکت کردند.

زنان لباس زیر سفید پوشیده بودند که با خون جعلی آغشته شده بود. آنها پرچم ها و پلاکاردهای اوکراین را در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود: «جسد زنان میدان جنگ نیست»، «سرباز، آلت تناسلی تو تانک نیست»، «نمی‌توانیم بگوییم که نمی‌دانستیم».

زنان نیز در حالی که مشت‌هایشان را بلند کرده بودند فریاد زدند: «تجاوز جنایت است».

گروهی که پشت این تظاهرات قرار دارد در بیانیه ای گفت: «از طریق اقدام خود، مایلیم این خشونت را در اوکراین و جاهای دیگر محکوم کنیم و مجدداً تأکید کنیم که ما شهروندان، زنان، بازماندگان را می شنویم و از آنها حمایت می کنیم». آنها همچنین پیوندی را با فرهنگ تجاوز به عنف به طور کلی برقرار می کنند “که باعث ترویج معافیت از مجازات متجاوزان می شود، در شرایط جنگ”.

یکی از معترضان به خبرنگاران گفت: «این اقدام نسبتاً خودجوش زنانی است که به آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد علاقه‌مند هستند.» «اقدام ما بازتاب اقداماتی است که قبلاً در تالین و ریگا و همچنین در بروکسل در این جمعه، 6 مه رخ داده است. “

در آن روز، حدود پانزده نفر، عمدتاً پناهندگان اوکراینی، در همین اقدام شرکت کرده بودند و از رهبران اروپایی خواستند تا حداکثر تلاش خود را برای اطمینان از انجام تحقیقات در اوکراین انجام دهند.

در 26 مارس، یک گروه فمینیستی دیگر در بروکسل علیه استثمار جنسی زنان پناهنده اقدام کرد و همچنین از اتحادیه اروپا خواست تا واکنش نشان دهد.

زنان اوکراینی نیز در تظاهرات روز یکشنبه شرکت داشتند. معترض گفت: “ما نمی توانیم بدون شنیدن آنها در ابتدا در مورد آنها صحبت کنیم.”

او افزود: “من بسیار متاثر شدم، کاری که با هم انجام می دهیم زیباست.”

با به پایان رسیدن اعتراض، زنان دور هم جمع شدند، یکدیگر را در آغوش گرفتند و سپس دایره ای تشکیل دادند. آنها شعار می دادند: «ما عشق می خواهیم نه جنگ». این اعتراض با خواندن دو شعر یکی به زبان فرانسوی و دیگری به زبان اوکراینی پایان یافت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *