معمای نیش در کلوپ های شبانه و جشنواره ها: کارشناسان پزشکی بسیار متحیر هستند!

خطر واقعی یا روان پریشی؟ بدون انکار وجود حقایق بالقوه، کارشناسان در امکان سنجی این فرآیند تردید دارند.

روش جدیدی که با هدف مصرف مواد مخدر افراد بدون اطلاع آنها در بارها یا کلوپ های شبانه انجام می شود در فرانسه و بریتانیای کبیر بیداد می کند. در واقع شکایات زیادی به دنبال تزریق سرنگ های زیرپوستی در این دو کشور ثبت شده است.

و به نظر می رسد که در حال گسترش در خاک بلژیک است که در آن شکایات متعددی ثبت شده است. وضعیتی که فضای روان پریشی را ایجاد می کند، حتی اگر مسئولان همچنان در تلاش برای تعیین خطوط و وسعت این پدیده باشند. در این مرحله هیچ سرنگی پیدا نشده و دستگیری هم صورت نگرفته است. و بدون انکار وجود حقایق بالقوه، چندین عنصر سؤالاتی را مطرح می کنند. شروع با رویه به گفته کارشناسان، راه پیش رو در واقع به یک سرنگ بزرگ، یک سوزن بلند، حداقل 15 ثانیه مداخله و “دردی که همراهش است” مایکل هوگ، مسئول پروژه های اپیدمیولوژیک در ASBL Eurotox (رصدخانه اجتماعی-اپیدمیولوژیک الکل-مواد مخدر در والونیا و بروکسل) را به یاد می آورد. در این زمینه، تزریق مستقیماً در خون انجام نمی شود، بلکه در عضله یا توده چربی انجام می شود. شما متوجه نیستید و تأثیرات آن زمان بیشتری می برد. این روش با روش کلاسیک مورد استفاده برای GHB سازگار نیست. این یک روش غیر معمول برای انجام تسلیم شیمیایی است. ما در حال انجام یک آدم ربایی یا زمانی که نیاز داریم به سرعت عمل کنیم، بنابراین بعید به نظر می رسد حتی اگر نتوانیم آن را رد کنیم.”

به گفته Ilse Smolders، داروساز در VUB، وقتی در یک کلوپ شبانه هستید و در تاریکی در وسط جمعیت قرار می گیرید، نمی توان مستقیماً وارد خون شود. زمانی که تزریق را در عضله یا جای دیگری دریافت می کنیم، درد شدیدی را احساس می کنیم و بین چند دقیقه تا یک ربع ساعت طول می کشد تا اولین اثرات آن احساس شود. تنها نکته ای که باید به شما توصیه کنیم در صورت داشتن کوچکترین شک، مراجعه به بیمارستان برای انجام آزمایش خون و به ویژه اندازه گیری GHB در خون است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *