مقامات قضایی Halle-Vilvoorde با رانندگانی که هنگام رانندگی از تلفن همراه استفاده می کنند، سخت گیری کنند

سخنگوی مقامات قضایی Halle-Vilvoorde، Carol Vercarre، به VRT News گفت: «از 1 مه تا 30 ژوئن 2022، کلیه خدمات پلیس محلی در Halle-Vilvoorde از دادستان عمومی مجوز دارند تا فوراً برای مدت 8 روز گواهینامه رانندگی رانندگان را لغو کنند. با استفاده از تلفن همراه یا سایر صفحه های الکترونیکی در حالی که در فرمان هستید گرفتار شده اند.

“در سال های اخیر استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. یک نظرسنجی اخیر اروپایی نشان داد که از هر 4 راننده بلژیکی 1 نفر در حین رانندگی پیامک می خوانند یا پیامک ارسال می کنند و از هر 6 نفر 1 نفر هنوز در زمان عقب ماندن با هندزفری تماس تلفنی برقرار نمی کند. علاوه بر این، از هر 10 راننده، 1 نفر اعتراف می کند که به این دلیل تصادف کرده یا تقریباً تصادف کرده است. خانم ورکاره افزود: این منجر به حدود 50 مرگ و 4500 زخمی در سال می شود.

تمام رانندگانی که در ماه های می و ژوئن هنگام رانندگی با تلفن همراه خود دستگیر می شوند، باید در ماه سپتامبر در دادگاه پلیس در هاله یا ویلوورد حاضر شوند.

آنها در آنجا با جریمه ای بین 240 تا 4000 یورو و ابطال گواهینامه رانندگی برای مدت 8 روز تا 5 سال مواجه می شوند. مقامات قضایی Halle-Vilvoorde امیدوارند با انجام این کار، کاربران جاده را از عواقب احتمالی آن آگاه کنند. رفتار ناایمن آنها در حین رانندگی».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *