مقامات پزشکی با توقف هزینه های اضافی در طول بستری شدن در بیمارستان موافقت کردند

به گزارش RTBF، کمیته مشترک ملی پزشکان و بیمارستان‌ها روز پنجشنبه به اتفاق آرا تصمیم گرفت حداکثر نرخ‌های اضافی را در بیمارستان‌ها حداقل برای یک سال متوقف کند.

این توقف توسط فرانک وندنبروک، وزیر بهداشت، که درخواست این اقدام را کرده بود، اعلام شد. وی با بیان اینکه این اولین گام مهم است، گفت: ما می‌خواهیم با هدف کاهش تدریجی و عملی مکمل‌های شهریه در مرحله بعدی، تغییر ذهنیت را در بیمارستان‌ها ایجاد کنیم تا از بیمار در مقابل هزینه‌های بالا محافظت کنیم. این توافق اکنون به یک فرمان سلطنتی تبدیل خواهد شد.

واندنبروک ادامه داد: «ما با مسدود کردن حداکثر درصدها در سطح بیمارستان، افزایش هزینه‌های اضافی را متوقف می‌کنیم.» این تعلیق درصد بلافاصله اعمال می‌شود. همزمان، توقفی برای بازگرداندن هزینه‌های پزشکان در نظر گرفته شده است. این “مکث” به گونه ای اعمال می شود که با مشورت بیمارستان ها و پزشکان مانع نوآوری نمی شود، اما از پرداخت هزینه انجماد مکمل ها توسط پزشکان جلوگیری می کند.”

به گفته Vandenbroucke، بیماران به اندازه کافی در برابر هزینه های بالای بیمارستان محافظت نمی شوند.

وی افزود: هزینه های اضافی و هزینه های بیمه غیر درمانی نباید از بیمار دریافت شود. در حال حاضر این شرایط حتی بدون اطلاع قبلی بیمار وجود دارد و می تواند غافلگیری ناخوشایندی را به همراه داشته باشد. نرخ های قانونی وجود دارد، اما تحت شرایط خاص، پزشکان ممکن است هزینه های اضافی و مکمل های اتاق بیمارستان را دریافت کنند. در یک اتاق یک نفره در بیمارستان، بیمار هفت برابر بیشتر از یک اتاق دو نفره برای درمان یکسان توسط یک پزشک هزینه می کند.

واندنبروک گفت: «مکمل‌ها سال به سال افزایش می‌یابند و ما باید این روند را معکوس کنیم، زیرا منطقی نیست.

مجموع هزینه های اضافی برای بستری شدن در بیمارستان 610 میلیون یورو از مجموع 3.28 میلیارد یورو هزینه های پزشکان است. این هزینه های اضافی سریعتر از نرخ های بازپرداخت ارائه شده توسط شرکت های بیمه سلامت افزایش می یابد.

متوسط ​​صورتحساب بیمار در هر اقامت (همه انواع اتاق های در نظر گرفته شده) برای یک بستری معمولی 642 یورو است که شامل 349 یورو هزینه اضافی می شود. وزیر گفت: با در نظر گرفتن تنها اتاق های یک نفره در یک بستری معمولی، این صورتحساب بالغ بر 2119 یورو است که شامل 1438 یورو هزینه اضافی است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *