ملکه الیزابت دوم برای سخنرانی تاج و تخت غایب خواهد بود: این سخنرانی توسط شاهزاده چارلز خوانده خواهد شد

کاخ در بیانیه ای اعلام کرد: ملکه همچنان مشکلات حرکتی اپیزودیک دارد و پس از مشورت با پزشکانش، با اکراه تصمیم گرفته است که در سخنرانی از تاج و تخت شرکت نکند.

این اولین بار در بیش از شصت سال است که ملکه 96 ساله سخنرانی از تاج و تخت را که توسط دولت برای ترسیم اولویت های خود نوشته شده است، نمی خواند. همچنین این اولین بار است که شاهزاده چارلز، وارث ولیعهد، جایگزین او می شود.

ملکه الیزابت دوم تنها دو بار در طول سلطنت خود، زمانی که در سال های 1959 و 1963 باردار بود، این قرار را از دست داد.

گفت: بنا به درخواست اعلیحضرت و موافقت مقامات مربوطه، شاهزاده ولز از طرف وی سخنرانی از تاج و تخت را با حضور دوک کمبریج (شاهزاده ویلیام، نوه ملکه) خواهد خواند. قصر.

این غیبت، سال جشن های پلاتینیوم برای 70 سال سلطنت او، نشان دهنده مرحله نمادین جدیدی در انتقال تدریجی وظایف حاکمیت به شاهزاده چارلز است، که قبلاً چندین سال است که نماینده او در خارج از کشور بوده است.

از زمان بستری کوتاه مدت در بیمارستان در اکتبر، حضور الیزابت دوم بسیار نادر شده است، اگرچه او همچنان به انجام “وظایف سبک” در قلعه ویندزور، بیشتر از طریق ویدئو کنفرانس، ادامه می دهد.

با این حال، در 29 مارس، او در یک مراسم مذهبی در کلیسای وست مینستر به افتخار شاهزاده فیلیپ شرکت کرد. این اولین حضور عمومی بزرگ او در چند ماه گذشته بود.

پادشاه که در ماه‌های اخیر با عصا دیده می‌شود، در اواسط فوریه به خودش گفته بود که “نمی‌تواند حرکت کند” و پای چپ خود را در حین تماشاچیان در ویندزور نشان داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *