مهاجران بروکسل می خواهند بتوانند در انتخابات منطقه ای رای دهند

ساکنان غیر بلژیکی بروکسل (و سایر نقاط بلژیک) می توانند در انتخابات محلی رای دهند، مشروط بر اینکه درخواست رسمی برای انجام این کار ارائه دهند. اتباع اتحادیه اروپا همچنین می توانند رأی خود را برای پارلمان اروپا در بلژیک به جای کشور خود انتخاب کنند.

از هر سه نفر ساکن منطقه پایتخت بروکسل، یک نفر تبعه خارجی است. پلتفرم صدای بروکسل که توسط کمیسر اروپای منطقه پایتخت بروکسل، آلن هاچینسون (سوسیالیست فرانسوی زبان) و وزیر امور خارجه بروکسل مسئول روابط اروپایی و بین‌المللی، پاسکال اسمت (سوسیالیست فلاندری) راه‌اندازی شد، می‌خواست به آنها صدایی بدهد.

“اینجا زندگی کن. صحبت کن، بشنو” به بیش از 1300 نفر از ساکنان خارجی ساکنان بروکسل منجر شد که مانیفستی حاوی 22 پیشنهاد برای بهبود بروکسل تهیه کردند. این سند عصر پنجشنبه به نمایندگان پارلمان منطقه ای بروکسل عصر پنجشنبه ارائه شد.

این مانیفست علاوه بر حق رای برای خارجی ها، به مسائلی مانند هزینه مسکن، ایمنی در اماکن عمومی و دسترسی به خدمات عمومی می پردازد. درخواست دیگری که در مانیفست موجود است، ایجاد یک مجمع مشورتی منطقه ای متشکل از بلژیکی ها و غیر بلژیکی ها است. اعضا با قرعه کشی از میان تمامی ساکنان منطقه پایتخت بروکسل انتخاب می شوند. این مجمع نقش مشاوره ای رسمی در توسعه سیاست منطقه ای خواهد داشت.

پاسکال اسمت وزیر امور خارجه در هنگام ارائه مانیفست شامگاه پنجشنبه گفت: “ساکنان بین المللی بروکسل مهم هستند. آنها بخش اساسی جامعه ما هستند و به اندازه کافی شنیده نمی شوند.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *