“مکرون پاک می کند”، “ماکرون با ما و پلیسش نیز جنگ می کند”: تظاهرات در فرانسه علیه انتخاب مجدد امانوئل ماکرون

مدت کوتاهی پس از اعلام پیروزی رئیس‌جمهور مستعفی بر مارین لوپن، علی‌رغم استقرار گسترده پلیس، چند صد نفر – به گفته استان 250 نفر – در مرکز رن تجمع کردند.

آن‌ها بنری را باز کردند که روی آن نوشته شده بود «آنچه از صندوق‌های رأی به دست نمی‌آوریم، آن را از خیابان‌ها می‌گیریم» قبل از ترک در صفوف و فریادهایی مبنی بر «ماکرون با ما و پلیسش نیز جنگ می‌کند» یا «پایین دولت، پلیس ها و فاچوها».

تظاهرکنندگان چندین سطل زباله را به آتش کشیدند و آتش نشانان را مجبور کردند تا سه بار مداخله کنند. نیروهای امنیتی نزدیک کانالی که از رن می گذرد گاز اشک آور پرتاب کردند.

نورا، دانشجوی 21 ساله، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما می‌خواهیم نشان دهیم که لوپن اصلاً او را نمی‌خواهیم، ​​اما ماکرون را هم نمی‌خواهیم». ما باید خودمان را سازماندهی کنیم تا یک ضد قدرت پیدا کنیم. به گفته فرمانداری، دو تظاهرکننده در نیمه های شب دستگیر شدند.

حوادث پاریس

در مرکز پاریس، 250 تا 300 تظاهرکننده «آنتیفا» با فریادهای «ماکرون برو بیرون» تظاهرات کردند و گاه با پلیس متخلف درگیر شدند. هنگام خروج از هال، آنها شعارهای «مارین لوپن، منزجر کننده است» و «مانو ماکرون، منزجر کننده است» یا «ماکرون، برو بیرون!» را سر دادند، حتی در میدان جمهوری که توسط یک نیروی پلیس بزرگ قاب شده بود.

سیمون، یک شهروند 23 ساله پاریسی که نخواست نامش را ذکر کند، گفت که “نگران آب و هوا” است: “ما به بزرگسالی نخواهیم رسید!”، او به شیوه ای رنگارنگ راه اندازی کرد. “IPCC (هیئت بین دولتی در مورد تغییرات آب و هوا) را بخوانید. به همین دلیل است که من امشب اینجا هستم.”

در بین راه دوچرخه، اسکوتر و سطل زباله واژگون و چند گلوله به سمت کامیون های نیروی انتظامی پرتاب شد. مجسمه جمهوری با برچسب “دنیا در حال سوختن” قرار گرفته است.

در مرکز نانت، یک راهپیمایی متشکل از 400 تا 500 نفر در پشت بنر “نیاز به انقلاب” به راه افتادند.

در تولوز نیز حدود 500 نفر در تظاهراتی شرکت کردند که شعار آن «نه ماکرون، نه لوپن، انقلاب» بود. آنها می خواندند: “بسه، بس است، این جامعه، که مهاجران غیرقانونی را شکار می کند و زمور را در تلویزیون لعنت می کند”.

جیرونی پیکه به تنهایی پیش رفت و پرچم اکسیتان در دستانش بود: این کارمند منطقه ای، حامی ژان لاسال، به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما برای پنج سال لیبرالیسم، با الیگارشی پاریسی که آسیب زیادی به کشور وارد کرد، رفتیم». دور دوم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *