مکس ورشتاپن چارلز لکلرک را شکست داد و قهرمان GP میامی شد!

این اولین گرندپری میامی هیجان انگیز بود. از دور نهم، مکس ورشتاپن (ردبول)، پس از غلبه بر کارلوس ساینز (فراری) در اولین پیچ، از چارلز لکلرک (فراری) پیشی گرفت. راننده ردبول فرار کرد اما فاصله او پس از صعود خودروی ایمنی به پیست ناشی از برخورد پیر گاسلی (آلفا تائوری) و لاندو نوریس (مک لارن) به صفر رسید.

در دورهای پایانی مسابقه، ورشتاپن و لکلرک در تعقیب و گریز خارق العاده ای شرکت کردند. علیرغم حملات متعدد راننده فراری، ورشتاپن دوباره این برتری را به دست آورد و اولین برنده در فلوریدا شد. هلندی کارت کامل را امضا کرد زیرا او همچنین امتیاز سریع ترین دور مسابقه را به دست آورد. کارلوس ساینز پس از مقاومت شجاعانه در مقابل سرجیو پرز (ردبول) که در پای سکو شکست خورد، پله سوم سکو را برای فراری نجات داد.

جورج راسل، که با این وجود در ابتدای مسابقه، با مهارت از خنثی سازی استفاده کرد تا لاستیک های تازه را در زمان مناسب بپوشد، پس از سبقت گرفتن از هم تیمی خود، لوئیس همیلتون با اقتدار، مقام پنجم را به دست آورد. این قهرمان هفت دوره جهان در رده ششم قرار گرفت و بالاتر از والتری بوتاس (آلفا رومئو) که اگر شوت های زیادی از کنار دروازه نمی زد، می توانست پنجم شود.

فرناندو آلونسو هشتم است (آلپاین) از هم تیمی خود استبان اوکن، که در انتهای جدول شروع کرد، و الکس آلبون که امتیاز مناسب دیگری برای ویلیامز به دست آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *