ناتو “در مسیر درست” برای توافق بر سر ادغام فنلاند و سوئد

گوردان گرلیچ رادمان هنگام ورود به نشست غیررسمی وزرای امور خارجه گفت: “من فکر می کنم بحث در مسیر درستی است (…) امیدوارم یک بحث نهایی پربار و نتیجه خوبی برای نشان دادن همبستگی خود داشته باشیم.” اتحاد آتلانتیک در برلین

مخالفت لحظه آخری ترکیه، یکی از اعضای ائتلاف، با ادغام دو کشور اسکاندیناوی باعث عدم اطمینان در مورد نتیجه این روند می شود.

میرچا جوآنا معاون دبیرکل ناتو گفت: «من متقاعد شده‌ام که متحدانی که ما هستیم، عضویت آنها را در این اتحاد با دیدی سازنده و مثبت خواهند دید. .

آنالنا باربوک، وزیر امور خارجه آلمان، حتی اطمینان داد که این دو عضویت می تواند “بسیار سریع” انجام شود.

او یک روز پس از گفتگو با سران دیپلماسی دو کشور شمال اروپا که در برلین حضور داشتند، گفت: “آلمان همه چیز را آماده کرده است تا روند تصویب سریع باشد.”

وی با اشاره به تاخیر بین برنامه و ادغام موثر تازه واردان ادامه داد: بسیاری از کشورها تاکید کرده اند که مهم است که منطقه خاکستری بی پایان وجود نداشته باشد.

تحت تأثیر جنگ در اوکراین، دو کشور آماده می‌شوند تا صفحه دهه‌ها عدم تعهد نظامی را ورق بزنند.

فنلاند باید امروز یکشنبه قبل از نشست قاطع حزب حاکم در سوئد با هدف درخواست مشترک احتمالی برای عضویت دو کشور، نامزدی خود را رسمی کند.

ترکیه سوئد و فنلاند را متهم می کند که نسبت به حزب کارگران کردستان، پ ک ک، نرمش بیش از حد نشان می دهند.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه، با این حال گفت که آماده است در مورد این موضوع با دو کشور و همچنین با دیگر کشورهای ناتو گفتگو کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *