نامه استعفای ژان کاستکس آماده است: نخست وزیر فرانسه می خواهد “بدون پشیمانی و پشیمانی” را تحویل دهد.

روز یکشنبه با ژان کاستکس پاریسی گفت: «دوران جدیدی است که باز می‌شود». این خودخوانده “نخست وزیر مباشرت” گفت که “بدون پشیمانی یا پشیمانی” پس از 20 ماه حضور در ماتینیون، این کشور را ترک می کند.

اکنون نگاه ها به سمت امانوئل ماکرون، رئیس دولت معطوف شده است که روز دوشنبه از چارلز میشل رئیس شورای اروپا برای ناهار پذیرایی می کند. او یک هفته پیش در برلین اطمینان داد که نام نخست وزیر بعدی خود را که به گفته خودش دارای مشخصات “اجتماعی”، “اکولوژیکی” و “مولد” است، از قبل می داند.

از آن زمان، شایعات در حال چرخش هستند. تنها یقین، اطرافیانش معتقدند: یک زن خواهد بود. به خصوص که طبق نظرسنجی Ifop که در JDD منتشر شده است، 74 درصد فرانسوی ها طرفدار آن هستند.

برای رئیس مدرن فرانسوا بایرو، متحد امانوئل ماکرون، شما به فردی، مرد یا زن نیاز دارید که “رهبری، تجربه داشته باشد. و شما نیاز به همدلی نسبتاً زیادی با رئیس جمهور جمهوری دارید” زیرا “زمانی که رئیس جمهور جمهوری از نخست‌وزیر متنفر است، همه چیز فقط می‌تواند بد پیش برود».

واترین؟

پس از الیزابت بورن، وزیر کار و ماریسول توراین، وزیر سابق بهداشت، نامی که به شدت مطرح می شود، نام کاترین واترین، وزیر سابق انسجام اجتماعی ژاک شیراک است که قبل از اول سال از امانوئل ماکرون حمایت کرده بود. دور انتخابات ریاست جمهوری

یک منتخب محلی می‌گوید: «او تجربه زیادی دارد و روی پرونده‌هایش سخت کار می‌کند، اعتقادات معتدل و بسیار محکمی دارد، مردم را دوست دارد و پیشینه عمیقاً انسان‌گرایانه دارد: سه ویژگی شخصیتی که اغلب در سیاست یافت نمی‌شوند». یکی از مقامات نزدیک به رئیس جامعه شهری گراند ریمز.

مشکل: این نماینده سابق LR، که در سال‌های 2012 و 2013 علیه ازدواج همجنس‌گرایان مبارزاتی داشت، در سمت چپ مو می‌زند.

نادین مورانو، عضو پارلمان LR در اروپا 1 انتقاد کرد: “او بدون شک یک زن با کیفیت است” اما “آیا او آماده است تا تمام ایده هایی را که برای مدت طولانی از آن دفاع کرده است انکار کند.”

همچنین به نام معاون رئیس جمهور سنا والری لتارد اشاره می کند که مهر «بچه بورلو» را به دلیل شروع فعالیت سیاسی در والنسین در کنار ژان لوئیس بورلو میانه رو، قبل از اینکه وزیر امور خارجه مسئول فناوری های سبز در وزارتخانه خود باشد، دارد. اکولوژی از 2009 تا 2010، در دولت فیون. او همچنین از زمانی که از سال 2007 تا 2009 وزیر امور خارجه برای همبستگی در همان دولت فیون بود، «جعبه اجتماعی» را علامت می‌زند.

“ماچو”

اگر یک زن است، ادیت کرسون، تنها کسی که این مقام را داشته است (1991-1992)، برای او در JDD “شجاعت زیادی” با یک طبقه سیاسی “ماچو” آرزو می کند.

این انتخاب بیش از پیش مورد انتظار است زیرا مسیری را که رئیس دولت در نظر دارد را تأیید کند یا نه، که قول داده است خشم بسیاری از فرانسوی‌ها را در جریان بحران «جلیقه‌ها» در نظر بگیرد. انتخابات ریاست جمهوری و تغییر روش.

فردریک دابی، نظرسنجی از Ifop عصر یکشنبه در LCI تاکید کرد: “ترکیب دولت جدید، هویت وزرای بزرگ، هویت نخست وزیر می تواند اهمیت بسیار زیادی در انتخابات قانونگذاری داشته باشد.”

او به یاد می آورد که “انتصاب ادوارد فیلیپ در سال 2017 به اکثریت ریاست جمهوری این امکان را داد که حق را به چند قسمت تقسیم کند”.

اما، او خاطرنشان می کند، “بی صبری فرانسوی ها” بیش از هر چیز “روی مسائل مربوط به تورم، قدرت خرید، محیط زیست و امنیت” متمرکز است که باید در یک بستر اضطراب برانگیز از بحران کووید و جنگ پاسخ داده شود. در اوکراین که طرفدار افزایش قیمت انرژی و مواد غذایی هستند.

در حال حاضر، بلوک ریاست جمهوری دارای حدود 26 درصد از آراء در انتخابات قانونگذاری است و اکثریت را در مجلس حفظ خواهد کرد، با این حال توسط اتحادیه جدید مردمی زیست محیطی و اجتماعی بین LFI، EELV، PS و PCF (Nupes) به چالش کشیده شده است. 28 درصد و رالی ملی (24 درصد) از مارین لوپن.

این مخالفان امانوئل ماکرون را به “آسیب اجتماعی” متهم می کنند و به ویژه اصلاحات بازنشستگی 64 تا 65 ساله اعلام شده را محکوم می کنند.

ژان لوک ملانشون، رئیس LFI که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری 22 درصد آرا را به دست آورد، روز یکشنبه به وی اعلام کرد که می خواهد در صورت موفقیت نوپس در انتخابات ریاست جمهوری، حداقل دستمزد را به 1500 یورو افزایش دهد. انتخابات قانونگذاری

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *