سخنگوی این شرکت گفت: «این تغییرات عمدتاً ناشی از نیازهای تجاری است تا عملکرد فردی، که آنها را به ویژه چالش برانگیز می کند، زیرا هیچ یک از ما نمی خواهیم شاهد خروج چنین همکاران بزرگی باشیم.» Netflix در AFP.
این سخنگو گفت که نزدیک به 150 کارمند اخراج شده اند که بیشتر آنها در ایالات متحده هستند و افزود که نتفلیکس همچنین هزینه های خود را برای برون سپاری کاهش داده است.
چند هفته قبل از این تصمیم، نتفلیکس برای اولین بار در بیش از ده سال از دست دادن مشترکین خود خبر داد.
سخنگو توضیح داد: «آهسته کردن رشد درآمد به این معنی است که ما همچنین باید رشد هزینههای خود را به عنوان یک تجارت کاهش دهیم.
در پایان سه ماهه اول، سرویس پخش تلویزیونی 221.6 میلیون مشترک داشت که کمی کمتر از پایان دسامبر بود.
برای توضیح این فرسایش، نتفلیکس تعلیق خدمات خود در روسیه را به دلیل جنگ در اوکراین مطرح می کند.
این کاهش 200000 مشترک، کمتر از 0.1 درصد از کل پایگاه مشتری آن، برای ایجاد وحشت در وال استریت هنگام اعلام نتایج سه ماهه در ماه آوریل کافی بود.
اسپنس نویمان، مدیر مالی مالی، سپس طی یک کنفرانس تلفنی اعلام کرد که نتفلیکس هزینه های خود را طی دو سال آینده “کاهش” خواهد داد و در عین حال به سرمایه گذاری میلیاردها دلار در این پلتفرم ادامه خواهد داد.
درآمد خالص شرکت مستقر در سیلیکون ولی در سه ماه اول به 1.6 میلیارد دلار رسید که نسبت به 1.7 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال 2021 افزایش داشت.
از دیگر عواملی که مانع رشد آن می شود، نتفلیکس این واقعیت را شناسایی کرده است که برخی از مشترکین حساب خود را با افرادی که در خانه زندگی نمی کنند به اشتراک می گذارند.
غول استریم تخمین می زند که نزدیک به 222 میلیون خانوار برای اشتراک پرداخت می کنند، اما حساب ها با بیش از 100 میلیون خانوار دیگر که مشترک این سرویس نیستند مشترک است.
نتفلیکس در حال آزمایش راههایی برای کسب درآمد از این اشتراکگذاری حساب است، مانند معرفی ویژگیای که به مشترکان اجازه میدهد برای اضافه کردن خانوادههای دیگر کمی بیشتر بپردازند.
رید هستینگز، رئیس این شرکت در یک کنفرانس تلفنی درآمد گفت: «زمانی که ما به سرعت در حال رشد بودیم، این یک اولویت نبود، و اکنون ما سخت روی آن کار می کنیم.
“بیش از صد میلیون خانوار در حال حاضر برای تماشای نتفلیکس انتخاب میکنند، آنها این سرویس را دوست دارند، فقط باید تا حدی پول دریافت کنیم” برای این بینندگان.
رشد نتفلیکس نیز از رقابت شدید اپل و دیزنی رنج می برد.
نتفلیکس همچنین در حال بررسی اضافه کردن یک اشتراک تخفیف دار جدید با پشتیبانی از تبلیغات است، مدلی که آقای هاستینگز مدت هاست آن را رد کرده است.