نخست‌وزیر بلژیک اولویت‌های سخنرانی روز اروپا در برلین را برای اروپا بیان کرد

به منظور مقرون به صرفه کردن مجدد قیمت انرژی در اروپا و مستقل کردن اتحادیه اروپا از روسیه از انرژی، آقای دی کرو یک بار دیگر طرح تامین مالی جدیدی را در سطح اروپا پیشنهاد کرد. آقای دی کرو اولین بار پیشنهاد خود را در اوایل ماه مارس، چند روز پس از آغاز تهاجم روسیه به اوکراین، ارائه کرد.

نخست وزیر بلژیک گفت: «به جای خرید سوخت های فسیلی از خودکامگان، باید انرژی خود را از یکدیگر بخریم و همچنین به یکدیگر بفروشیم. برق آبی تولید شده در شمال را با انرژی خورشیدی تولید شده در جنوب و انرژی باد از دریاهای ما مبادله کنید. و اگر منظورمان این باشد، باید یک طرح مالی جدید و بلندپروازانه اروپایی، که در سطح اروپا تامین مالی شده و به پروژه‌های اروپایی اختصاص دارد، توسعه دهیم.

آقای دی کرو می گوید که آلمان، هلند و بلژیک در استفاده از هیدروژن پاک پیشرو هستند. ما همچنین باید برای توسعه انرژی هسته‌ای بدون ضایعات با هم کار کنیم.»

تصمیم بلژیک برای افزایش عمر عملیاتی دو نیروگاه هسته ای جدید این کشور به مدت 10 سال (تا سال 2035) باعث نگرانی همسایگان آلمانی ما شده است.

در مورد سیاست دفاعی، آقای دی کرو می خواهد اروپایی را ببیند که “همیشه به روی جهان باز باشد بدون اینکه ساده لوح باشد”. او از اتحادیه اروپا می‌خواهد که یک “بلوک نظامی-صنعتی به عنوان یکی از دو ستون ناتو، در کنار ستون ایالات متحده” تشکیل دهد.

یک بار دیگر، آقای د کرو برای کمتر پراکندگی استدلال کرد. به نظر او، کشورهای اروپایی باید تجهیزات نظامی با قابلیت همکاری بیشتری را به دست آورند، در حالی که سرمایه گذاری در فناوری نظامی باید “بازده” صنعتی و اجتماعی داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *