نخست وزیر از ممنوعیت نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا حمایت می کند، “اما ما باید مطمئن شویم که این نفت به مردم ما آسیب نمی رساند”

کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک به دنبال آن خواهند بود معافیت ها (دو مورد اخیر خواهان یک دوره انتقال هستند) زیرا آنها بسیار به نفت روسیه وابسته هستند و در حال حاضر به سختی جایگزین می بینند. ولی بلژیک مایل به پذیرش بسته پیشنهادی است. کشور ما در حال حاضر حدود 30 درصد به نفت روسیه وابسته است، اما جایگزین هایی از صادرات نفت یا گاز به خارج از کشور از طریق بنادر خود دارد. بندر Zeebrugge دارای یک پایانه LNG بزرگ است و می تواند به قطب اروپایی برای واردات گاز مایع تبدیل شود.

ما باید هر کاری انجام دهیم تا این جنگ را متوقف کنیم، اما برای محافظت از مردم و کسب و کارمان سنگ روی سنگ نگذاریم. همچنین باید از قرار گرفتن در موقعیتی که برخی کشورها نسبت به سایرین آسیب بیشتری دیده اند، اجتناب کنیم و از افزایش قیمت ها جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که من از کمیسیون اروپا می‌خواهم که مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دهد تا تأثیر آن بر شرکت‌ها و شهروندان ما را تا حد امکان پایین نگه دارد.»

صبح امروز مشخص شد که تهاجم روسیه به اوکراین تا کنون 4 میلیارد یورو بر اقتصاد بلژیک تأثیر گذاشته است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *