نظرسنجی برتر راست افراطی، افزایش حمایت از سوسیالیست ها

2064 نفر واجد شرایط رای دادن در این نظرسنجی شرکت کردند. آنها از شهرها، شهرها و روستاهای پنج استان فلاندری می آیند و در تمام گروه های جمعیتی بالای 18 سال پراکنده شده اند. این نظرسنجی بین 14 و 31 مارس با پس زمینه آن جنگ در اوکراین انجام شد.

Vlaams Belang در انتخابات 2019 صعود کرد، اما نسبت به نظرسنجی های قبلی کاهش یافت

در این نظرسنجی حزب راست افراطی Vlaams Belang در صدر قرار گرفت. با این حال، پیشتازی این حزب تنها 0.5 درصد است. 22.9 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند گفتند که قصد دارند به Vlaams Belang رای دهند. این 4.4 درصد بیشتر از میزان واقعی آن در آخرین انتخابات سال 2019 است.

اگرچه این حزب از نتایج خود در انتخابات سه سال پیش خوب است، اما نسبت به نظرسنجی سال گذشته 24.7 درصد و 24.5 درصد ترجیحات رأی دهندگان در نظرسنجی VRT News/De Standaard در سال 2020، بیش از 1.5 درصد کاهش داشته است.

ملی گرایان در رده دوم قرار دارند

حزب ملی گرای فلاندری N-VA در نظرسنجی ما در رتبه دوم قرار گرفت. 22.4 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند که قصد دارند به این حزب رای دهند. این میزان نسبت به 24.8 درصد از آرای مردمی که این حزب در آخرین انتخابات سال 2019 به دست آورد، 2.4 درصد کاهش داشته است. با این حال، همچنان نسبت به نتایج نظرسنجی 2021 (21.5٪) و 2020 (20.3٪) بالاتر است.

تنها راه برای سوسیالیست های فلاندری است

یک مرد بسیار خوشحال این عصر جمعه رهبر حزب سوسیالیست فلاندری کانر روسو خواهد بود. امتیاز نظرسنجی 15.5 درصدی این حزب در سال‌های اخیر بهترین است و بیش از 50 درصد بیشتر از 10.1 درصد رای دهندگان فلاندری است که به چیزی که در آن زمان SP.A نامیده می‌شد و اکنون Vooruit در سال 2019 نامیده می‌شود، رای داده‌اند.

با نگاهی به نتیجه نظرسنجی سال 2020 (11 درصد) و 12 درصدی که حزب در نظرسنجی سال گذشته از آن نظرسنجی کرد، آشکار است که پیشرفت توسط حزب صورت گرفته است. Vooruit تنها حزب فلاندری در ائتلاف فدرال است که از زمان انتخابات 2019 محبوبیت خود را افزایش داده است.

لیبرال ها در رکود، دموکرات های مسیحی زیر 10 درصد

علیرغم محبوبیت نسبی الکساندر دی کرو، نخست وزیر فدرال، لیبرال های فلاندری همچنان به از دست دادن جایگاه خود ادامه می دهند. 10.2 درصد از رای دهندگانی که در نظرسنجی ما شرکت کردند گفتند که قصد دارند به Open VLD رای دهند. این تقریباً 3 درصد کمتر از 13.1 درصد است که در انتخابات 3 سال پیش عملاً چنین بود. همچنین نسبت به رتبه 11.5 درصدی نظرسنجی سال گذشته و 11.6 درصد از رای دهندگانی که گفته بودند در سال 2020 به لیبرال های فلاندری رای خواهند داد، کاهش یافته است.

در همین حال، (عدم) محبوبیت حزب دموکرات مسیحی فلاندری به عمق جدیدی فرو رفته است. حزبی که 15.1 درصد از آرای مردمی را در فلاندر در انتخابات کمتر به دست آورد، از حمایت تنها 8.7 درصد از کسانی که در نظرسنجی ما شرکت کردند برخوردار است. در سال 2020، 11.9٪ از شرکت کنندگان در نظرسنجی VRT News/De Standaard گفتند که به CD&V رای می دهند، در سال گذشته این 10٪ بود.

سبزها تقریباً موضع خود را حفظ می کنند

سبزهای فلاندری با 9.4 درصد تمایلات رأی دهندگان، تنها 0.7 درصد کمتر از 10.1 درصدی که در انتخابات گذشته به دست آوردند، هستند.

افزایش حمایت از PVDA چپ افراطی

پس از موفقیت حزب در والونیا و بروکسل، حزب چپ افراطی PVDA در فلاندر نیز محبوبیت بیشتری پیدا کرد. از کسانی که در نظرسنجی ما شرکت کردند 9.1٪ گفتند که قصد دارند به PVDA رای دهند. این میزان نسبت به 5.3 درصدی که این حزب در انتخابات 2019 در فلاندر به دست آورد و همچنین از 7.9 درصد نیات رأی در سال 2021 و 8.2 درصد از نیت رأی دهندگان در سال 2020 بیشتر است.

نخست وزیر دی کرو دیگر محبوب ترین سیاستمدار نیست

شهردار آنتورپ و رهبر حزب ملی گرای فلاندری N-VA بارت دی وور محبوب ترین سیاستمدار در میان کسانی است که در نظرسنجی ما شرکت کردند.

او نخست وزیر فدرال الکساندر دی کرو (لیبرال فلاندری) را که سال گذشته در صدر نظرسنجی پاپ سیاستمداران قرار داشت، به رتبه دوم سوق داد.

رهبر سوسیالیست فلاندری، کانر روسو، سومین سیاستمدار محبوب فلاندر است، در حالی که یکی دیگر از رهبران حزب جوان، تام ون گریکن از ولامس بلانگ، پس از او در جایگاه چهارم قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *