نمایشگاه بوزار «اسکندریا: آینده‌های گذشته» میراث و میراث چندفرهنگی شهر را گرامی می‌دارد.

شهر اساطیری مصر در پرتوی جدید ارائه شده است اسکندریه: آینده های گذشته، نمایشگاه پاییزی شاخص بوزار.

این شهر بندری مدیترانه ای زمانی پلی بین شرق و غرب، فرهنگ و سنت های مصری و یونانی بود، یک کلان شهر چندفرهنگی، خانه فرهنگ های مصری، یونانی، رومی، یهودی و سایر فرهنگ ها.

این نمایشگاه بیش از هفت قرن از تاریخ چند لایه اسکندریه را در بر می گیرد، از تأسیس آن توسط اسکندر مقدونی در سال 331 قبل از میلاد تا ورود مسیحیت در سال 391 پس از میلاد. اسکندریه به عنوان بزرگترین بندر در دریای مدیترانه، مرکز تجاری مهم، پایتخت فرهنگی و علمی تأثیرگذار و مرکز تمدن یونانی بود.

بوزار

حدود 200 اثر، اشیاء، جواهرات، مجسمه‌ها و اینستالیشن‌ها بر اساس پنج موضوع چیده شده‌اند که سازمان شهری، سیاسی و مذهبی شهر، زندگی روزمره ساکنان آن و تأثیر علمی و فرهنگی آن را نشان می‌دهد.

بوزار

در میان آنها 17 اثر معاصر وجود دارد که برخی به طور ویژه برای نمایشگاه سفارش داده شده اند. آنها به بازنمایی های استعماری و اسطوره های اطراف اسکندریه می پردازند، در حالی که دغدغه های مدرن را بررسی می کنند.

این نمایشگاه عمداً با هدف ارائه شهر اغلب ایده آل از طریق دیدگاهی جدید – ترکیبی از تحقیقات باستان شناسی با هنر معاصر – است که تاریخ، اسطوره ها و کلیشه هایی را که همچنان پیرامون آن را احاطه کرده اند زیر سوال می برد.

فانوس دریایی

از جمله درخشان‌ترین نمایش‌ها می‌توان به نمایش شکوه‌های سابق آن، مانند فانوس دریایی معروف، یکی از عجایب هفتگانه جهان اشاره کرد.تصویر شده است).

مورد دیگر بررسی واقعیت زندگی در شهر برای شهروندان در اعصار مختلف از شهرنشینی، جنگ و زلزله گرفته تا سیل و کمبود آب است. شهر کنونی، مانند بسیاری در منطقه، در حال انحطاط است و در دهه‌های گذشته دچار تحولات، درگیری‌ها و شورش‌های بزرگی شده است. آثار معاصر به نمایش گذاشته شده همگی در این دوره از آشفتگی خلق شده اند.

بوزار

آنها عمداً در میان مصنوعات باستانی در هم تنیده شده اند که تجربه ای دلخراش را ایجاد می کند. برای همکار کیوریتور این بخش معاصر، ادوین نصر، این آثار به گونه ای طراحی شده اند که درک بازدیدکنندگان از نمایش را پیچیده و همچنین غنی کنند.

این کتاب مخاطبان اروپایی را به درک اسکندریه و پیچیدگی آن دعوت می کند. بخش باستان شناسی بر شهر متمرکز است زیرا به یک معنا یکی از پایه های تمدن بود و ما را به درک چگونگی ساخت سایر شهرها در طول زمان دعوت می کند.

بوزار

اگرچه این نمایشگاه برای نمایش شهر اسکندریه قرار ندارد، نصر موافق است که لزوما بازدید آسانی از آن نیست. می‌دانیم که بازدیدکنندگان را ناامید می‌کند، اما می‌خواهیم از ناامیدی‌ها صحبت کنیم و به دسته‌بندی‌های آسان، تفکر دوتایی و بازتولید کلیشه‌های شرق‌شناسانه متوسل نشویم. بازدیدکنندگان را به استقبال از شعر دعوت می کنم.»

دلیلی وجود دارد که مصر نه تنها در بلژیک، بر چرخه نمایشگاه ها مسلط است. مشارکت بوزار تنها یکی از نمایش های بزرگ مقیاس در سراسر اروپا و مصر است که به مناسبت دویستمین سالگرد رمزگشایی هیروگلیف توسط شرق شناس فرانسوی ژان فرانسوا شامپولیون و صدمین سالگرد کشف مقبره توت عنخ آمون توسط هاوارد کارتر، باستان شناس بریتانیایی، برگزار می شود.

008_Fresque_Naples

اسکندریه: آینده های گذشته با همکاری موزه سلطنتی ماریمونت بلژیک (در حال حاضر نمایش داده می شود مصر. شور ابدی تا 16 آوریل) و موزه تمدن اروپا و مدیترانه (Mucem) مارسی.

همراه با نمایشگاه بوزار یک برنامه موضوعی از رویدادها است که شامل تورهای راهنما، شش کنسرت، دو گفتگوی ادبی و یک کنفرانس است.

اسکندریه: آینده های گذشته
تا 8 ژانویه
بوزار
خیابان راونشتاین ۲۳

عکس ها: (تصویر اصلی) هرایر سرکیسیان، پیشینه، 2015 C-print © با اجازه هنرمند; نمای نمایشگاه © Yannick Sas; نمای نمایشگاه © Yannick Sas; Jumana Manna، Master، Water-Arm Series، 2019 ©Jumana Manna. تصویر با حسن نیت ارائه شده از هنرمند و باغ هالیبوش، لندن. عکس: Louis Haugh; فانوس دریایی © Sarah Crew; نمای نمایشگاه © Yannick Sas; نمای نمایشگاه © Yannick Sas; آیو مورد استقبال Isis در Canopus/قرن اول پس از میلاد، نقاشی دیواری ناپولی، موزه باستان شناسی ملی ناپولی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *