هدف دولت بروکسل بی طرفی کربن در سراسر منطقه تا سال 2050 است

RTBF و Bruzz گزارش می دهند که دولت بروکسل اهداف اجتماعی-اکولوژیکی خود را برای سی سال آینده تعیین کرده است که شامل بی طرفی کربن در تمام فعالیت های اقتصادی تا سال 2050 می شود. باربارا تراخته، وزیر امور خارجه برای گذار اقتصادی، هنگام اعلام 224 هدف در روز پنجشنبه، گفت: اما انتقال اقتصادی به سمت این باید یک گذار عادلانه باشد.

اقدامات و اقداماتی که طرح سیاست بروکسل را تشکیل می دهد – که “اقتصاد در حال تغییر” نامیده شده است – از طریق همکاری نزدیک با ادارات و نهادهای مختلف دولتی، بخش خصوصی و شرکای اجتماعی تعریف شده است. اینها عبارتند از Brussels Environment، Brussels Economy and Employment، hub.brussels، Innoviris، finance&invest.brussels، citydev.brussels و بندر بروکسل.

تراخته گفت: واضح است که ما باید رفتار مصرف و تولید خود را تغییر دهیم. با «تغییر اقتصاد»، دولت بروکسل یک استراتژی انتقال جاه طلبانه و اقتصادی را انتخاب می کند و مسیری را برای کربن زدایی اقتصاد تا سال 2050 تعیین می کند.

هدف تضمین توسعه یک اقتصاد مرفه، محلی، پایدار و انعطاف‌پذیر است که نیازهای ساکنان و کارآفرینان را برآورده کند، منابع کمتری مانند سوخت‌های فسیلی مصرف کند و مشاغل باکیفیت را فراهم کند.

باربارا تراخته گفت: همچنین این مسئله این است که اقتصاد بروکسل کمتر به دنیای خارج وابسته شود و در مواجهه با بحران های بین المللی قوی تر شود.

در 31 مارس، استراتژی جدید “اقتصاد در حال تغییر” توسط دولت بروکسل تصویب شد و به عنوان بخشی از مشارکت بروکسل در برنامه ملی برای بهبود و تاب آوری به کمیسیون اروپا ارائه شد.

به عبارت دقیق، منطقه می‌خواهد از شرکت‌هایی که نقشی مثال زدنی در زمینه‌های زیست‌محیطی یا اجتماعی دارند، حمایت اقتصادی بیشتری بکند. از سال 2030، ابزارهای اقتصادی منطقه باید بر حمایت از شرکت هایی متمرکز شود که از نظر اجتماعی و زیست محیطی نمونه هستند. هدف این است که اطمینان حاصل شود که تمام فعالیت های اقتصادی در منطقه بروکسل تا سال 2050 به روشی بدون کربن انجام می شود.

منطقه بروکسل حدود 22000 شرکت دارد، بدون احتساب افراد خوداشتغال. 6131 شرکت در حال حاضر تکمیل شده اند یا در مرحله گذار اقتصادی هستند. اهداف جدید به گونه ای طراحی شده اند که بقیه را با این اهداف مطابقت دهد. اثرات زیست محیطی نیز در تدارکات عمومی که 13.4 درصد از تولید ناخالص داخلی بروکسل را تشکیل می دهد، در نظر گرفته می شود.

طرح “اقتصاد در حال تغییر” همچنین باید به وعده بلژیک در مورد توافق سبز اروپا کمک کند، مجموعه ای از اقدامات که باید تا سال 2050 به اروپای خنثی از آب و هوا دست یابد. اگر یک دولت، سازمان یا بخش، مواد مضر منتشر نکند، نسبت به آب و هوا خنثی است. (مانند CO2) یا جبران کننده این انتشارات است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *