هدف کمپین جدید این است که افراد LGBTQIA+ را در خارج از مرکز شهر بروکسل بیشتر نمایان کند

کمپین جدیدی به نام Share the Color توسطqual.brussels به دنبال افزایش دید LGBTQIA+ در خارج از مرکز شهر است.

این سازمان در بیانیه‌ای گفت: «کمپین #اشتراک‌گذاریرنگ ابزار مهمی برای ترویج حقوق و شمول افراد LGBTQIA+ است.

مردم بروکسل را تشویق می‌کند تا متحدان LGBTQIA+ شوند و بر گنجاندن افراد LGBTQIA+ در محله‌های بروکسل تمرکز دارد.

این کمپین تا 23 می 2022 ادامه خواهد داشت و دارای چهار هدف است: مبارزه با کلیشه ها و شکستن تابوهایی که به طور خاص بر افراد LGBTQIA+ تأثیر می گذارد. ترویج احترام به تنوع گرایش جنسی و هویت جنسی. احقاق حقوق قربانیان همه اشکال تبعیض از طریق توانمندسازی آنها برای تصاحب مالکیت فضای عمومی؛ و افزایش آگاهی در مورد تبعیض مذکور.

پوسترهای نمایش داده شده در اتوبوس و تراموا

تبلیغات این ابتکار در اتوبوس‌ها و ترامواهای Stib در سراسر بروکسل نمایش داده می‌شود و مردم را تشویق می‌کند تا عکس‌های خود را با استفاده از لاک ناخن – که اغلب تصور می‌شود فقط برای زنان ارائه‌دهنده است – با استفاده از هشتگ #sharethecolor به اشتراک بگذارند.

این سازمان توضیح داد: «از نظر ضد تبعیض، متحد بودن به معنای شخصی بودن است که مستقیماً تحت تأثیر تبعیض هراسی LGBTQIA + نیست، اما حمایت صریح را ارائه می دهد.

این به معنای گوش دادن و علاقه مندی به تجربیات و نیازهای افراد LGBTQIA+ است تا از آنها به بهترین شکل حمایت شود. متحد بودن یک هویت ثابت نیست، بلکه یک عمل سیاسی است که می تواند تکامل یابد.»

این اولین باری است که این سازمان کمپینی را با تمرکز بر محله‌های بروکسل خارج از مرکز شهر، جایی که افراد LGBTQIA+ در آن زندگی می‌کنند، اجرا می‌کند، اما لزوماً به‌اندازه قابل مشاهده نیستند.

در برابر تبعیض هنوز به پیشرفت نیاز است

در حالی که بلژیک – و بروکسل – نقش پیشگامی در زمینه حقوق افراد LGBTQIA+ دارند، ارقام آژانس اتحادیه اروپا برای حقوق اساسی نشان می‌دهد که هنوز پیشرفت‌هایی وجود دارد.

بر اساس این ارقام، 66 درصد از افراد غیر دگرجنس‌گرای مورد بررسی در بلژیک هنوز از گرفتن دست در اماکن عمومی اجتناب می‌کنند و 27 درصد می‌گویند که از ترس اینکه مورد حمله قرار بگیرند، از مکان‌های خاصی در اماکن عمومی اجتناب می‌کنند.

این کمپین از طرف equal.brussels امیدوار است که سایر محله های بروکسل را تشویق کند تا اقداماتی مشابه اقداماتی که در ایکسل، مولن بیک و شاربیک میزبانی می شوند، انجام دهند. یک رویداد بزرگتر به مناسبت روز جهانی مبارزه با همجنس گرا هراسی و ترنس هراسی (IDAHOT) در 17 می در ایستگاه مرکزی بروکسل برگزار می شود.

کمپین #sharethecolor اقدام شاخص یک طرح گسترده تر برای گنجاندن افراد LGBTQIA+ به رهبری وزیر امور خارجه برای فرصت های برابر، نوال بن هامو است.

رژه غرور بلژیکی در روز شنبه 21 می 2022 در بروکسل برگزار خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *