هشت اقدام برای کاهش قبض سوخت هنگام رانندگی

رانندگان روزانه آن را می دانند: قبض سوخت می تواند به صدها یورو در ماه برسد. با تورم ماه های اخیر، این هزینه ها به اوج غیر قابل تصوری می رسد. برای ماتاس بوزلیس، کارشناس خودرو در پلت فرم تأیید تاریخچه خودرو carVertical، حرکات خاصی را می توان برای کاهش قابل توجه صورتحساب های سوخت به کار برد.

صرف نظر از قیمت بنزین، مصرف سوخت کمتر زندگی را راحت تر می کند. برای صرفه جویی در هزینه و استفاده حداکثری از ماشین خود، اغلب کافی است چند عادت رانندگی و نگهداری را تغییر دهید.

>> همچنین بخوانید: 20 اقدام ساده روزانه که می تواند در طول سال پول زیادی برای شما صرفه جویی کند: بیش از 6000 یورو

1. بی سر و صدا رانندگی کنید

مصرف سوخت با رانندگی تهاجمی، شتاب گیری شدید و ترمزهای شدید افزایش می یابد او توضیح می دهد که چندین مطالعه علمی ثابت می کند که رانندگی تهاجمی می تواند بازده سوخت را تا 40 درصد کاهش دهد.

بنابراین توصیه می شود از شتاب گیری ناگهانی خودداری کنید و از دنده ها برای ترمزگیری استفاده کنید. ” رفتارهای پرخاشگرانه رانندگی معمولاً هر سفر را یک یا دو دقیقه کوتاه می کند، که برای جبران مصرف سوخت اضافی کافی نیست. علاوه بر این، سواری نرم‌تر به موتور، لاستیک‌ها و سیستم تعلیق کمک می‌کند.

2. مصرف تهویه مطبوع را کاهش دهید

در خودروهای مدرن، معمول است که تهویه مطبوع به طور خودکار روشن می شود، حتی زمانی که نیازی به آن نباشد. از آنجایی که کمپرسور تهویه مطبوع یک واحد قدرتمند است، قادر است مصرف سوخت را تا 30 درصد افزایش دهد.

سیستم های تهویه مطبوع در فصل گرم تابستان یا در هوای بارانی پاییز بسیار کاربردی هستند، زیرا هوا را به طور همزمان خنک و خشک می کنند. با این حال، استفاده کم از آن برای کاهش مصرف سوخت ضروری است.

3. فشار باد لاستیک ها را بررسی کنید

ماتاس بوزلیس به یاد می آورد که ” هر سازنده خودرو، فشار بهینه لاستیک را برای هر مدل محاسبه می کند، که برای به دست آوردن بهترین سطح عملکرد، راحتی، ایمنی و بهره وری سوخت لازم است. فشار ناکافی لاستیک باعث افزایش مقاومت غلتشی می شود و باعث می شود موتور برای حفظ سرعت سوخت بیشتری مصرف کند.

بنابراین ایده خوبی است که فشار باد لاستیک را حداقل یک بار در ماه بررسی کنید. هر 1 درصد کاهش فشار تایر با کاهش 0.3 درصدی در مصرف سوخت مرتبط است. اما مراقب باشید: باد بیش از حد لاستیک ها منجر به سایش ناهموار و زودرس می شود.

4. کاهش وزن اضافی

خودروی سنگین‌تر خودرویی است که سوخت بیشتری مصرف می‌کند زیرا برای حرکت به نیروی بیشتری نیاز دارد. کارشناس خودرو توضیح می دهد که ” مهندسان خودرو از شر چرخ‌های یدکی خلاص می‌شوند و به جای فولاد از آلومینیوم یا پلاستیک استفاده می‌کنند تا وزن خودرو را به حداقل برسانند.

ماشین شما زباله دان نیست. با خلاص شدن از شر وسایل حجیم و سنگین، خودروی خود را اقتصادی تر، قابل کنترل تر و جادارتر خواهید کرد.

5. اجتناب از ترافیک …

… البته تا جایی که ممکن است. ترافیک شهری دلیلی است که باعث می شود رانندگی در شهر کم هزینه ترین باشد. توقف و استارت های پی در پی باعث لاستیک موتور، سیستم تعلیق و گیربکس می شود.

می توانید با پرهیز از ساعت شلوغی – در اکثر شهرها این زمان ها بین 7 صبح تا 9 صبح و بین 4 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر است – در مصرف سوخت و زمان زیادی صرفه جویی کنید یا با انتخاب زمان طولانی تر اما با ترافیک کمتر.

6. از قبل برای سفر برنامه ریزی کنید

سفر کوتاه تر به معنای مصرف سوخت بیشتر است: موتورها وقتی به اندازه کافی گرم نباشند تشنه سوخت هستند “. مانند بدن انسان است: قبل از ورزش باید آن را گرم کنید. در غیر این صورت، تلاش بیش از حد ممکن است به آن آسیب برساند.

بنابراین انجام یک سفر برای انجام چندین کار سالم تر است. ” علاوه بر این، استفاده از کروز کنترل هنگام رانندگی در خارج از شهر به جلوگیری از شتاب گیری و ترمز بیش از حد کمک می کند و بهره وری سوخت را بهبود می بخشد.

7. یک خودروی کم مصرف انتخاب کنید

تاریخچه یک «وسیله نقلیه سالم» معمولاً سر جای خود است و باعث صرفه جویی در مصرف سوخت و سایر هزینه ها می شود. ” 4x4s سنگین و سدان‌های لوکس قدرتمند هرگز به اندازه مدل‌های خانوادگی جمع و جور مقرون به صرفه نخواهند بود.

برای کسانی که عمدتاً در شهر رانندگی می کنند، هر ماشینی که بتواند افراد و چمدان ها را در خود جای دهد این کار را انجام می دهد. ” پلت فرم جهانی تأیید تاریخ خودرو carVertical از خریداران بالقوه می‌خواهد قبل از خرید، وضعیت کلی هر خودرو را بررسی کنند.

8. روزانه از ماشین خود مراقبت کنید

فراموش نکنیم: وضعیت یک وسیله نقلیه نقش اساسی در مصرف سوخت دارد. ” هرگز عادت به انجام منظم تعمیر و نگهداری ماشین خود را ترک نکنید. “موتور، سیستم تعلیق و سیستم های الکتریکی تاثیر واقعی بر مصرف سوخت دارند. به عنوان مثال، یک سنسور اکسیژن معیوب می تواند منجر به افزایش هزینه های سوخت شود.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *