هشدار طوفان: پنج استان در حالت هشدار نارنجی قرار گرفتند، بسیاری از خیابان‌ها و زیرزمین‌ها آب گرفتگی کردند، مردم جابه‌جا شدند (عکس‌ها و فیلم‌ها)

موسسه سلطنتی هواشناسی استان های لیژ، نامور و لوکزامبورگ را در حالت هشدار طوفان نارنجی قرار داده است. این هشدار تا ساعت 6 بعد از ظهر یکشنبه اعمال می شود.

در شمال این کشور، استان‌های آنتورپ و لیمبورگ نیز در حالت هشدار نارنجی قرار گرفته‌اند، در حالی که استان‌های فلاندر شرقی و غربی به رنگ زرد بازگشته‌اند.

موجی از رگبارهای شدید محلی همراه با رعد و برق برای آغاز بعدازظهر در بلژیک اعلام شده است، در حالی که یک رشته رگبار دیگر و رعد و برق نسبتا فعال در فرانسه به دنبال خواهد داشت.

IRM در بیانیه ای مطبوعاتی هشدار داد: “جنوب شیار Sambre و Meuse و همچنین استان های لیمبورگ و آنتورپ باید با بارش هایی که در مدت شش ساعت در چندین نقطه از 40 لیتر در متر مربع فراتر می رود مقابله کنند.” همچنین احتمال بارش تگرگ و تگرگ به صورت محلی وجود دارد.

بقیه بلژیک در هوشیاری زرد قرار گرفته است. IRM نشان می دهد: “بارش، احتمالا طوفانی، ممکن است منجر به تجمع 10 تا 30 لیتر در متر مربع شود.” استان‌های فلاندر شرقی و غربی که تا ساعت 11 صبح در حالت هشدار نارنجی بودند، از آن زمان به رنگ زرد بازگشته‌اند.

شماره 1722 برای مداخلات غیر اضطراری توسط آتش نشانان همچنان فعال است.

بسیاری از جاده ها و زیرزمین های آب گرفته

این رگبارهای شدید هیچ خسارتی به همراه نداشت. بنابر گزارش Het Laatste Nieuws، جاده ها به ویژه در منطقه گنت، در Lievegem، Waarschoot، Nevele و Deinze زیر آب می روند. آتش نشانان در محل حضور دارند و در حال پمپاژ آب هستند و تاکنون 60 مداخله انجام داده اند.

سیل همچنین در نزدیکی مونس و شارلوا گزارش شده است.

به گفته آتش نشانان منطقه NAGE، بارندگی شدید روز یکشنبه باعث جاری شدن سیل در استان نامور و به ویژه در آندن شد. بارش باران حدود ساعت 13:00 شروع شد. چندین جاده به سرعت زیر آب رفت و خانه ها تحت تاثیر قرار گرفتند. ویدئوها همچنین بخشی از E42 را در زیر آب بین آندن و نامور نشان می دهد.

در ساعت 2:30 بعد از ظهر، آتش نشانان برای حدود 30 مداخله در آندن فراخوانده شدند، عمدتاً برای پمپاژ در خانه ها و جاده های مسدود شده. بیست تماس نیز از اغزیه یا اسسس دریافت کردند.

در Abolens، در نزدیکی Hannut، در استان لیژ، چندین خیابان نیز زیر آب رفته است.

ترافیک ریلی بین لندن و عزمال قطع شد، اختلالات بین هاسلت و تونگرن برقرار شد

مدیر زیرساخت اینفرابل گفت: ترافیک ریلی از ساعت 14:30 روز یکشنبه در خط 36 بین لندن و ازمال در برابانت فلاندی به دلیل جاری شدن سیل قطع شده است. تیمی از Infrabel به سایت رفت. اکنون ترافیک قطار از طریق Hasselt منحرف می شود.

مدیر شبکه Infrabel نشان می دهد که ترافیک ریلی بعد از ظهر یکشنبه در خط 34 بین Hasselt و Tongeren از سر گرفته می شود. به دلیل آب و هوای بد مجبور به قطع و تعویض اتوبوس شد.

پیش از این تردد در خط 36 بین لندن و عزمال به دلیل جاری شدن سیل قطع شده بود. این ترافیک از طریق Hasselt منحرف شد. وقفه جدید هیچ تاثیری بر این انحراف ندارد.

سخنگوی Infrabel به بلگا گفت: به دلیل مشکلات موجود در مسیرها، اتوبوس های جایگزین نیز بین Landen و Leuven مستقر هستند.

پنجاه مداخله برای آتش نشانان در منطقه دینافی

ستوان پاتریس لیتارت گفت که آتش نشانان در منطقه دینافی (Dinant-Philippeville) به دلیل آب و هوای بد روز یکشنبه برای حدود 50 مداخله فراخوانده شدند. بارش شدید باران عمدتاً محور دینانت – سینی را تحت تأثیر قرار داد. این تماس ها مربوط به جاده های سیل زده یا جاده های مسدود شده توسط درختان و همچنین زیرزمین های سیل زده است.

باران به چندین شهرداری لیمبورگ آسیب رساند

چندین محل در لیمبورگ خسارات ناشی از باران های شدیدی را که روز یکشنبه به صورت محلی بارید، مشاهده کردند. در Montenaken (Gingelom)، خدمات اورژانس محلی سخت مشغول کار بودند در حالی که کیسه های شن بین ساکنان توزیع شد.

در هرک دی‌استاد، شهردار برت مویرز به میدان رفت تا از میزان آسیب دیدگی پیدا کند.

به نظر می رسد شهرداری های هوزلت و ریمست نیز از این بارش ها در امان نبوده اند.

فستیوال Extrema Outdoor که در Houthalen-Helchteren در لیمبورگ برگزار می شود نیز در گل و لای بود. شهردار آلن یزرمانز از بازدیدکنندگان جشنواره دعوت کرد تا قبل از ساعت 7 بعد از ظهر به محل مراجعه نکنند.

صاعقه به ساختمانی در Ressaix اصابت کرد: چندین نفر جابجا شدند

صاعقه در اواسط صبح یکشنبه به یک ساختمان آپارتمانی در Ressaix (Binche) برخورد کرد. این برخورد باعث آتش سوزی در سقف شد. مقامات بینچو گفتند که بیست و یک نفر از ساکنان باید تخلیه و جابه جا شوند، زیرا ساختمان به طور موقت دیگر قابل سکونت نبود.

برخی از ساکنان با خانواده های خود اسکان داده شده اند. CPAS of Binche اتاق های هتل را برای دیگران رزرو کرده است. در روزهای آتی بررسی وضعیت ساختمان آسیب دیده انجام خواهد شد.

کرین، روستایی که در نزدیکی هانوت قرار دارد، به خوبی تحت تأثیر آب و هوای بد قرار گرفته است.

در گراند هالت، خندق در چندین نقطه در جاده های سیل زده لیز خورد.

در Braives، Pizzeria da Giuseppe & Angelo نیز تحت تأثیر سیل قرار گرفته است. سرداب آنها زیر آب است و خیابان کاملاً آبگرفته است.

در Montenaken، چندین خانه به شدت تحت تاثیر سیل قرار گرفته اند. آب بیش از یک متر وارد خانه شد. ماشین ها هم زیر آب هستند.

یکی از ساکنان کراس-آورناس می نویسد: “دیگر تفاوتی بین نهر و پایین باغ وجود ندارد، اما خیابانی بین این دو… همسایه ها کاملاً زیر آب”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *