واکنش کمپ لوپن به “تدوین خشن”، “توپ بدبو” … متهم به اختلاس پول عمومی اروپا

بر اساس گزارش جدیدی که در ماه مارس به دادگستری فرانسه ارائه شد و روز شنبه توسط Mediapart فاش شد، مارین لوپن و نزدیکانش توسط دفتر مبارزه با کلاهبرداری اروپا متهم به اختلاس حدود 600000 یورو از پول عمومی اروپا در دوران نمایندگی خود به عنوان نماینده پارلمان اروپا هستند.

جردن باردلا، رئیس جمهور RN روز یکشنبه به Cnews-Europe 1-Les Echos گفت: “این دفتری است که ما دو بار علیه آن شکایت کرده ایم” و “بدیهی است که شکایت سومی نیز وجود خواهد داشت.”

او گفت: “فرانسوی ها فریب تلاش های اتحادیه اروپا و نهادهای اروپایی” برای “دخالت در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری و آسیب رساندن به مارین لوپن” را نخواهند خورد.

فیلیپ اولیویه، مشاور ویژه نامزد راست افراطی نیز در توییتر واکنش نشان داد: «کشوری که در آن قدرت تلاش می‌کند تا مخالفان را با مونتاژهای خام + جرم انگاری کند، دیکتاتوری نامیده می‌شود.

لوران جاکوبلی، سخنگوی مارین در RMC خاطرنشان کرد: “هر بار که او نامزد می شود، چند روز قبل از انتخابات، یک گلوله متعفن به سمت او پرتاب می شود. این به طور کلی از جاهای دیگر اتحادیه اروپا به هر طریقی می آید.” لوپن

به گفته وی، “ضربه پیچ خورده، دروغ، توهین کلامی… من فکر می کنم تیم ماکرون آنقدر تب دار است که برای هر چیزی آماده است. اتحادیه اروپا به کمک سرباز کوچک خود می آید.”

گزارش اولاف، که مدیاپارت گزیده‌هایی از آن را منتشر می‌کند، مربوط به هزینه‌هایی است که گروه‌های سیاسی می‌توانند استفاده کنند و مارین لوپن و نزدیکانش برای اهداف سیاسی ملی، برای هزینه‌های شخصی یا برای منافع به نفع شرکت‌های تجاری نزدیک به حزبش استفاده می‌کردند. ، تجمع ملی و گروه پارلمانی راست افراطی اروپای ملت‌ها و آزادی‌ها (ENL).

اولاف مارین لوپن، سه نماینده سابق پارلمان اروپا – پدرش ژان ماری لوپن، همراه سابقش لوئیس آلیو و برونو گولنیش، عضو دفتر ملی RN – و ENL را درگیر می کند.

بر اساس این گزارش، این نامزد شخصاً حدود 137000 یورو از پول عمومی پارلمان استراسبورگ را بین سال‌های 2004 تا 2017 اختلاس کرده است.

از ژوئن 2017، مارین لوپن نیز در تحقیقات انجام شده در پاریس به ظن مشاغل ساختگی دستیاران حزب در پارلمان اروپا تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است. وی به اتهام “اختلاس از بیت المال” و “همدستی” در این جنایت متهم است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *