وزیر اطمینان می دهد که رودخانه سن باز در پروژه پارک جدید بو نخواهد داشت

به گزارش Bruzz، رودخانه Senne که از سال 2026 در پارک جدید ماکسیمیلیان در بروکسل به مسافت 700 متر افتتاح می شود، دارای سیفونی است که کمی شبیه یک توالت U-bend است تا از خروج بوی نامطبوع جلوگیری کند. این موضوع در جلسه کمیته محیط زیست در روز چهارشنبه مطرح شد که در آن پیشرفت در طرح های پارک جدید مورد بحث قرار گرفت و وزیر محیط زیست آلن مارون به آن پرداخت.

مارون در مورد بازگشایی رودخانه مدفون از جفروی کومانز د براخن، نماینده مجلس بروکسل که می‌خواست از وضعیت پروژه Max-Sur-Senne، پارک ماکسیمیلیان برنامه‌ریزی‌شده در امتداد سن باز، مطلع شود، در مورد بازگشایی رودخانه مدفون پاسخ می‌داد. Coomans de Brachène به طور خاص نگران بوهای احتمالی بود که از آب بیرون می آمد.

مارون گفت: “کیفیت آب Senne به طور قابل توجهی بهبود یافته است، تا حدی به دلیل افتتاح دو تصفیه خانه آب در سال 2000 و 2007.” “در نتیجه، زندگی در داخل و اطراف آب دوباره امکان پذیر است. سن باز می تواند تنوع زیستی بیشتری را در خود جای دهد.”

مارون به کمیته گفت که در نتیجه، آب معمولاً بدبو نمی شود. “اما هوا از لوله ای که سن از آن جاری می شود می تواند از حوضچه های طوفانی که آب را از فاضلاب بلعیده اند در صورت بارندگی شدید خارج شود. به همین دلیل است که تاسیساتی که سنن با آنها باز می شود دارای نوعی یقه غاز (سیفون)، کمی شبیه توالت در خانه.»

مارون گفت، اما برای اینکه بتوان کیفیت آب را حتی در روزهای بارانی به خصوص با سرریز از فاضلاب تضمین کرد، زمانی که فاضلاب اضافی باید به مسیرهای آب تخلیه شود، لوله زیرزمینی فعلی Senne حفظ خواهد شد. این به ما این فرصت را می دهد تا در دوره هایی که کیفیت آب ضعیف است، به طور موقت رودخانه را از پارک خارج کنیم.»

سنه حدود 100 کیلومتر طول دارد و حدود 15 کیلومتر در منطقه شهری بروکسل است که دو سوم آن در قالب بتنی محصور شده است.

در مرکز بروکسل، سنه کاملاً پوشیده شد و بلوارهای اصلی در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم بر فراز آن ساخته شد. هنوز هم در حومه بروکسل و خارج از شهر قابل مشاهده است، اگرچه در داخل شهر اکنون بیشتر از زیر جاده کمربندی داخلی عبور می کند. سن به دلیل اینکه یکی از آلوده ترین رودخانه های بلژیک است، بدنام بود، زیرا تمام پساب های منطقه پایتخت بروکسل بدون تصفیه به آن تخلیه می شد. در حدود 20 سال گذشته، تکمیل تصفیه خانه های جدید فاضلاب منجر به بهبود کیفیت آب رودخانه شده است.

مارون درباره وضعیت کلی پروژه به طور کلی صحبت کرد و گفت که پرونده مجوز به خوبی آماده است و به زودی ارائه خواهد شد. از ماه مارس، دفاتر مهندسی درگیر بر روی مشخصات پروژه کار می کنند. پیمانکارانی که کارها را انجام خواهند داد باید حداکثر تا نوامبر 2023 تعیین شوند. پایان مرحله ساخت و ساز برای ژوئن 2026 برنامه ریزی شده است.

سن، که در فاصله 700 متری از پارک افتتاح می شود، دارای کرانه های نامتقارن خواهد بود. به عنوان مثال، هیچ پمپ یا دستگاه دیگری نباید برای بازگرداندن Senne از سطح زیرین استفاده شود، یک مداخله غیر طبیعی که برای زندگی در آب مضر است. بنابراین، یکی از دو بانک عمودی، دیگری با شیب ملایم و قابل دسترسی خواهد بود.

بخشی از بانک‌های Senne برای عموم قابل دسترسی نخواهد بود، همین‌طور برای سایر مناطق پارک. منطقه می خواهد حدود 30 درصد از فضای پارک جدید را برای تنوع زیستی حفظ کند. این باید شبکه های به اصطلاح آبی و سبز را در منطقه درون شهری تقویت کند.

بودجه 25 میلیون یورویی برای این پروژه در نظر گرفته شده است که توسط محیط زیست بروکسل، شهر بروکسل و بروکسل موبیلیتی تامین می شود.

باغ وحش محبوب حیوانات خانگی پارک ماکسیمیلیان به عنوان بخشی از پروژه جدید منتقل می شود و مکانی جدید و ساکت تر در نزدیکی برج های WTC و مسکن اجتماعی در نزدیکی آن خواهد داشت. این حرکت آزاد خواهد شد

مارون گفت که پارک جدید همچنین دارای گوشه های تاریک کمتر و فضاهای باز و امن تر خواهد بود. وی با بیان اینکه این امر احساس ناامنی را کاهش می دهد و کنترل اجتماعی را بهبود می بخشد، گفت: علاوه بر این، یک تیم نگهداری نیز در پارک حضور خواهند داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *