وزیر حمل و نقل جریمه های بیشتری را برای سرعت گیران بیش از حد پیشنهاد می کند

به گزارش RTBF، ژرژ گیلکینت، وزیر حمل و نقل فدرال، خواهان ارتباط بهتری بین جریمه سرعت غیرمجاز و جدی بودن تخلف است. بنابراین او پیشنهادی برای جریمه های بسیار بالاتر برای بیش از حد جدی سرعت ارائه کرده است.

گیلکینت گفت: «اگر واقعاً می‌خواهیم اوضاع را تغییر دهیم، باید به کسانی که احساس می‌کنند حق دارند با رانندگی با سرعت‌های نامناسب، بسیار فراتر از محدودیت‌های تعیین‌شده توسط قانون ترافیک بزرگراه‌ها، زندگی دیگران را به خطر بیاندازیم، سیگنال روشنی بدهیم.» این اقدام سرعت بیش از 21 کیلومتر در ساعت یا در مجموع 12 درصد از مجموع جریمه‌های سرعت غیرمجاز یا تعداد کمی از رانندگان را هدف قرار می‌دهد، اما آنهایی که رفتارشان خطرناک‌ترین است.»

در حال حاضر، جریمه سرعت غیرمجاز به این صورت محاسبه می شود: 56 یورو برای 10 کیلومتر در ساعت اول و سپس 6 یورو، در خارج از مناطق شهری، یا 11 یورو، در مناطق شهری، به ازای هر کیلومتر در ساعت اضافی. از نظر وزیر، این نشان دهنده ریسک ایجاد شده که تصاعدی است، نیست. او برای «تحریم‌های بسیار بالاتر» استدلال می‌کند که «تصاعدی» خواهد بود. با این حال، او میزان جریمه ای که به آن می رسد را مشخص نمی کند.

موسسه ایمنی راه ویس هفته گذشته آمار تصادفات جاده ای سه ماهه اول سال 2022 را منتشر کرد: 111 نفر مانند قبل از بحران بهداشتی جان خود را از دست دادند. به گفته گیلکینت، ایمنی جاده ها باید اولویت های سیاست های عمومی را ارتقا دهد.

ویاس در پاسخ به پیشنهادهای Giliknet گفت که اعمال جریمه‌های سخت‌تر برای سرعت غیرمجاز جدی “ایده خوبی است” و “تور باید سفت شود، در حالی که بسیاری از رانندگان خطرناک نگران عدالت نیستند.”

یکی از سخنگویان Vias گفت: «نه نفر از هر ده کاربر جاده تحت تأثیر این اقدام قرار نمی‌گیرند، که 11 درصدی را که واقعاً اغراق می‌کنند را هدف قرار می‌دهد». “مطالعات نشان داده است که برای مثال رانندگی با سرعت 140 کیلومتر در ساعت به جای 120 کیلومتر در ساعت در بزرگراه، خطر کشته شدن در تصادف را دو برابر می کند. در سرعت 160 کیلومتر در ساعت، این خطر سه برابر می شود.”

Vias حتی مایل است “بیشتر برود”. “در حال حاضر، اگر توانایی مالی دارید، می توانید هر روز بدون مراجعه به دادگاه، هزینه جمع آوری فوری خود را بپردازید. همین طور با الکل: می توانید روزانه 0.5 تا 0.8 گرم در هر لیتر خون ارائه دهید و می توانید جریمه خود را هر روز بپردازید و اراده کنید. هرگز نگران نباش.”

برای کسانی که از عدالت فرار می کنند، “ما می توانیم یک سیستم امتیازدهی یا سیستم دیگری ایجاد کنیم”، ویس پیشنهاد می کند. از این نظر، بلژیک با سستی خود از دیگر کشورها متمایز است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *