“وقتی از طریق Molenbeek رانندگی می کنم، احساس نمی کنم در بلژیک هستم”

عنوانی است که در مصاحبه سوسیالیست فلاندری استفاده می شود: «وقتی از مولن بیک رانندگی می کنم، احساس نمی کنم در بلژیک هستم». او بعداً در رادیو VRT توضیح می‌دهد: «من رهبر Vooruit، حزب سوسیالیست فلاندری هستم، که می‌خواهد همه چیز را همانطور که هست بگوید. مهمتر از همه، من خواستار یک ترکیب اجتماعی سالم هستم. در بعضی جاها این از بین رفته است. اگر در مناطقی قرار بگیرید که فقط به زبان عربی صحبت می‌شود یا تسلط کافی به زبان منطقه وجود ندارد، در این صورت کودکان را برای یادگیری زبان تشویق نمی‌کنید.»

آقای روسو به شدت نگران مهارت های زبانی در فلاندر است: «این در مورد آینده بسیاری از جوانان است. اگر به این زبان صحبت نکنید، نمی توانید در مدرسه خوب کار کنید و فرصت هایی را در بازار کار به دست آورید.

رهبر Vooruit ادعا می کند که به دلیل کمبود معلم برخی از معلمان به دلیل اینکه فرانسوی صحبت نمی کنند در بروکسل به زبان عربی تدریس می کنند.

جف ون دام، رئیس بخش ورویت در مولن‌بیک، می‌گوید که نظرات رهبرش بسیار نابجاست.

Karine Lalieux، وزیر بازنشستگی و یک سوسیالیست فرانسوی زبان، در توییتر به زبان هلندی می‌نویسد: «بروکسل بلژیک در زیباترین حالت، غنی از فرهنگ، تنوع و با استقبال گرم است. اظهارات روسو تکان دهنده است و شاهدی بر ناآگاهی غم انگیز در مورد واقعیت بروکسل در میان بسیاری از بلژیکی ها است.

سون گاتز (لیبرال فلاندری) وزیر چندزبانگی و امور مالی بروکسل خاطرنشان می کند که تعداد کودکان در مدارس فلاندری در بروکسل هرگز اینقدر زیاد نبوده است. «هرگز این همه بزرگسال هلندی یاد نگرفته‌اند.
ضربه زدن به بروکسل، ضرب و شتم مولن بیک با چوب بسیار ساده است.

بنجامین دال، وزیر دموکرات مسیحی بروکسل، در مورد اظهاراتی صحبت می‌کند که در حد تحقیر قرار دارند: «من را به مدرسه فلاندری در بروکسل ببرید، جایی که دروس به زبان عربی تدریس می‌شود».

آقای روسو در واکنشی می گوید که پس از دو دهه که دموکرات های مسیحی مسئولیت مراقبت از کودکان را بر عهده داشتند، هرگز اینقدر گران نبوده است. او از مراقبت از کودکان اجباری برای همه از سن 6 ماهگی حمایت می کند.

من طرفدار فرصت های برابر برای همه هستم.
اگر نمی توان آنها را در خانه ارائه کرد، پس مراقبت از کودکان باید آنها را فراهم کند.

آقای روسو همچنین معتقد است که والدین باید ملزم به یادگیری زبان هلندی باشند: او می‌گوید: «تمام چیزی که من به آن علاقه دارم فرصت‌های برابر در مراقبت از کودکان و آموزش است».

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *