پادشاه بازنشسته خوان کارلوس اول پس از دو سال تبعید به اسپانیا بازگشت

کاخ در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت که پادشاه سابق تصمیم خود را برای سفر به اسپانیا از فردا تا دوشنبه 23 مه اعلام کرد، در حالی که تحقیقات در مورد او در اسپانیا در ماه مارس رد شد.

خوان کارلوس ابتدا به Sanxenxo، در گالیسیا (شمال غربی) سفر می کند، قبل از اینکه دوشنبه به مادرید سفر کند تا پسرش، پادشاه فیلیپه ششم، همسرش صوفیه و سایر اعضای خانواده را ملاقات کند.

کاخ ادامه داد: او «همان روز» را به مقصد ابوظبی «جایی که اقامتگاه دائمی و باثبات خود را ایجاد کرده است» ترک خواهد کرد.

این دیدار در چارچوب “میل اعلیحضرت خوان کارلوس برای سفر منظم به اسپانیا به منظور دیدار با خانواده و دوستان خود” در یک محیط “خصوصی” قرار می گیرد، بیانیه مطبوعاتی از کاخ به پایان می رسد در حالی که این احتمال وجود دارد که پادشاه سابق اقامت در یک کاخ رسمی باعث انتقاد در کشور شده است.

خوان کارلوس که پس از مرگ دیکتاتور فرانکو در سال 1975، یکی از شخصیت‌های اصلی گذار دموکراتیک بود، که در سال 2014 در میان رسوایی‌ها از سلطنت کناره‌گیری کرد، در آگوست 2020 پس از افشاگری‌های فزاینده درباره قطار زندگی‌اش و منشأ مبهم ثروتش، اسپانیا را به مقصد ابوظبی ترک کرد. .

او سپس توضیح داد که می‌خواهد «تسهیل» پسرش فیلیپه ششم را «اجرای» وظایفش در مواجهه با «پیامدهای عمومی برخی رویدادهای گذشته در زندگی خصوصی (او)» انجام دهد.

سه تحقیقی که او را در اسپانیا هدف قرار داده بود سرانجام در اوایل ماه مارس رد شد و راه را برای بازگشت احتمالی او به اسپانیا هموار کرد.

حتی قبل از تبعید خوان کارلوس، فیلیپه ششم در مارس 2020 تصمیم گرفته بود از ارث پدرش چشم پوشی کند و کمک هزینه سالانه نزدیک به 200000 یورو را پس بگیرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *