پارتی گیت: عکس های جدید بوریس جانسون فاش شد

رهبر اپوزیسیون، کیر استارمر، دولت را به تضعیف گزارش سو گری متهم کرده است. تحقیقات حزب گیت قرار است این هفته انجام شود. به گفته دومینیک کامینگز، مشاور سابق جانسون اما اکنون یکی از سرسخت‌ترین منتقدان جانسون، گزارش ظاهرا حاوی عکس‌هایی است که ثابت می‌کند نخست‌وزیر به پارلمان و احتمالاً به پلیس نیز دروغ گفته است.

پلیس لندن تحقیقات خود را در مورد مهمانی های غیرقانونی که در خیابان داونینگ و سایر ساختمان های دولتی برگزار شده بود، چند روز پیش به پایان رساند. در مجموع 126 جریمه برای نقض قوانین کرونا صادر شد. خود جانسون علیرغم حضور چندین بار در تحقیقات فقط یک جریمه پرداخت کرد.

همچنین فاش شد که جانسون و سو گری حداقل یک بار برای گفتگو در مورد این گزارش ملاقات کردند. این دیدار «مخفیانه» بار دیگر باعث بدنامی نخست وزیر شد. چند تن از سیاستمداران نزدیک به جانسون انکار می کنند که چه کسی این نشست را سازماندهی کرده است. همچنین مشخص نیست که دو طرف دقیقاً چه چیزی را مورد بحث قرار دادند. خود جانسون توضیح بیشتری نداد.

در عکس‌هایی که ITV News به دست آورده است، نخست‌وزیر در محاصره چهار نفر با یک لیوان شامپاین در دست دیده می‌شود. به گفته همکاران ما، این عکس ها مربوط به 13 نوامبر 2020 است، در حالی که بریتانیای کبیر در حبس کامل است. قوانین آن زمان فقط به دو نفر که زیر یک سقف زندگی نمی کردند اجازه می داد در داخل خانه با هم ملاقات کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *