پاکت اشتباهات توله سگ پر از پول نقد برای جویدن اسباب بازی، 2000 یورو پاره می شود

یک صاحب سگ بلژیکی وقتی به خانه بازگشت و متوجه شد که گلدن رتریور 8 ماهه اش پاکتی حاوی اسکناس های 2000 یورویی را جویده است، شوکه زندگی اش را به همراه داشت.

سالی که به طور خاص به مدرسه سگ‌ها می‌رفت تا از تمایلش به جویدن همه چیز جلوگیری کند، در حالی که صاحبش در گاراژ خود بیرون کار می‌کرد به مدت دو ساعت تنها مانده بود. وقتی به داخل برگشت، اسکناس های خرد شده را دید که در کف آشپزخانه پراکنده شده بودند.

گرگوری، صاحب سالی گفت: “پول قرار بود برای سپرده گذاری روی یک ماشین استفاده شود. من پاکت را روی پیشخوان آشپزخانه گذاشتم، قصد داشتم یک مخفیگاه خوب برای آن پیدا کنم. آن را فراموش کردم و سپس بیرون رفتم. برای چند ساعت در گاراژ سرهم بندی کردم و وقتی برگشتم، از کشف پاکت نامه و همچنین یادداشت های خرد شده که در همه جا پراکنده شده بودند، شوکه شدم.”

بیش از نیمی از کل مبلغ آسیب دیده است، حدود 1100 یورو. با این حال، گرگوری از سالی عصبانی نبود. او گفت: “حداقل هم نیست. این تقصیر من بود، زیرا باید اقدامات احتیاطی بیشتری انجام می دادم.”

گرگوری پس از تلاش برای بازگرداندن مقدار زیادی از پول آسیب دیده، با بانک محلی خود در مورد مشکل خود تماس گرفت. او گفت: “به من گفته شد که باید با بانک ملی بلژیک تماس بگیرم. مشکل این است که فقط یک باجه وجود دارد که به این موضوع رسیدگی می کند و آن در بروکسل است. من در لیژ زندگی می کنم. بانک من می تواند رسیدگی کند. از این روال، اما قرار بود چند هفته طول بکشد. بنابراین، تصمیم گرفتم خودم به بروکسل بروم.”

در بلژیک، فقط بانک ملی می تواند چنین مبادله فوری پولی را انجام دهد، اما فقط تحت چند شرط. سخنگوی بانک با بیان اینکه اولاً خراب شدن اسکناس باید غیرعمد باشد، گفت: سپس لازم است بیش از 50 درصد اسکناس وجود داشته باشد، این معیار بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت فرد می تواند بیاید و مبادله کند. یادداشت آسیب دیده او دو بار.”

یادداشت‌های گرگوری همه جعبه‌ها را برای جایگزینی علامت زده بودند، اما آسیب آنقدر شدید بود که یادداشت‌ها باید یک پروسه تأیید ده روزه را طی کنند که معمولاً در شرایط مشکوک استفاده می‌شود.

سخنگو افزود: “تبادل پول مانند این تکنیکی است که برای پولشویی استفاده می شود. بنابراین ما باید بیشتر مراقب باشیم و به قانون احترام بگذاریم.”

ده روز پس از واریز پول خود در بروکسل، گرگوری مجبور شد دوباره به پایتخت برود تا پول نقد خود را جمع آوری کند زیرا در این مورد امکان انتقال بانکی وجود نداشت. در نهایت او موفق شد کل مبلغ را پس بگیرد.

بانک ملی بلژیک گفت که روی کیفیت اسکناس ها کار می کند تا این نوع آسیب های روزانه کمتر و کمتر اتفاق بیفتد. سخنگو در پایان گفت: “ما با تجربه سعی می کنیم اسکناس های خود را قوی تر و بادوام تر کنیم.”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *